پرتال ملی کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود

تیتر:
پرتال ملی کودک و نوجوان راه‌اندازی می‌شود

فضای مجازی کودک و نوجوان با هدف استفاده خانواده‌ها از برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال طراحی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این خبر را علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون در جمع اعضای نوجوان مراکز کانون استان مازندران بازگو کرد و گفت: این طرح آماده‌ی اجراست و امیدواریم بتوانیم طی سال جاری امکان بهره‌مندی کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها را از فعالیت‌های کانون به صورت غیر حضوری و در فضاهای مجازی با اجرای طرح ایجاد پرتال ملی کودک و نوجوان فراهم کنیم.

وی در این نشست با شنیدن درخواست‌های اعضای نوجوان برای ارتقای فعالیت‌های کانون به ویژه توجه بیشتر به امکانات روز و حضور در اینترنت تاکید کرد: کانون برای این امر اهمیت زیادی قایل است اما باید توجه کنیم که استفاده از اینترنت در میان دانش‌آموزان باید مدیریت شود.

حاجیان‌زاده در عین حال یادآور شد که فعالیت‌های قدیمی و اصیل کانون همچنان به قوت خود باقی می‌ماند و نباید کاری کنیم که بچه‌ها در زمان حضور در کانون هم پیوسته پشت رایانه بنشینند، بلکه قصه‌گویی، کتاب‌خوانی و دست‌ورزی‌های هنری و ادبی ویژگی‌ اصلی فعالیت‌های کانون است.

مدیرعامل کانون در همین حال از استفاده بیش از حد دانش‌آموزان از رایانه و لوح‌های رایانه‌ای و گوشی‌های تلفن همراه - به نحوی که تمام وقت آنان صرف این امکانات شود - اظهار نگرانی کرد و گفت: خانواده‌ها باید این مساله را از نظر زمانی مدیریت کنند.

بر اساس این گزارش مدیرعامل کانون روزهای ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ در مازندران حضور دارد و در جمع مربیان و پیش‌کسوتان کانون این استان سخنرانی خواهد کرد.

وی روز ۱۵ اردیبهشت در دو همایش معلمان شهرهای نور و محمود به مناسبت هفته معلم شرکت و در سخنانی بر اهمیت و جایگاه معلمان در تربیت کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تاریخ:
۹۴/۲/۱۹
Submitted by editor3 on