فرهنگ سازی و آموزش در کمپین حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها

تیتر:
فرهنگ سازی و آموزش در کمپین حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها

کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در راستای فرهنگ سازی و آموزش کودکان، به بهانه فرا رسیدن هفته جهانی ایمنی راه‌ها (۱۴ تا ۲۰ اردیبهشت) با حضور در نمایشگاه کتاب امسال در سالن سرگرمی کودکان، فعالیت کمپین فرهنگی اجتماعی «حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها» را کلید زده است و ویژه برنامه‌هایی شاد همراه با نمایش عروسکی، مسابقه، سرگرمی، جنگ شادی و ... برگزار می‌کند تا نکات آموزشی لازم و روش‌های محافظت از خود و دیگران در خودرو و هنگام تردد در معابر عمومی، جاده‌ها و خیابان‌ها را به کودکان و خانواده‌ها آموزش ‌دهد.

آمارهای سالیانه نشان می‌دهد، در ایران تعداد کودکان آسیب دیده و کشته شده در سوانح رانندگی، تصادفات جاده‌ای و رخدادهایی از این دست، بسیار زیاد است که کاهش این آمارهای قابل تامل، نیازمند فرهنگ سازی، حمایت عمومی، عزم ملی و مشارکت همه اقشار جامعه، سازمان‌ها، ارگان‌ها و دست اندرکاران این امر است.

کمپین فرهنگی اجتماعی حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها که می‌توان از آن به عنوان اقدامی جهانی یاد کرد با حمایت فدراسیون بین‌المللی اتومبیل رانی (FIA) در اغلب کشورهای عضو این فدراسیون از جمله ایران آغاز به کار کرده است و تلاش می‌کند تا آمارهای موجود در زمینه کشته و مجروح شدن کودکان در تصادفات رانندگی و راه‌ها را به حداقل برساند.

یکی از ویژه‌ برنامه‌هایی که برای اجرا در غرفه کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در نظر گرفته شده، گرفتن عکس با نماد عضویت در کمپین فرهنگی اجتماعی «حفظ جان کودکان با ایمنی راه‌ها»، به اشتراک گذاشتن آن با هشتگ‌های #حفظ_جان_کودکان و #savekidslives در شبکه اجتماعی اینستاگرام و ارسال آن از طریق دایرکت به صفحه کانون در این شبکه اجتماعی با نام taci.ir و یا به نشانی اینترنتی www.instagram.com/taci.ir است.

نویسنده
گروه خبر کتابک
منبع
کانون جهانگردی و اتومبیلرانی
تاریخ:
۹۴/۲/۲۱
Submitted by editor3 on