حتی نوزادان هم عاشق ترانه‌های کودکانه اند

تیتر:
حتی نوزادان هم عاشق ترانه‌های کودکانه اند

بوک تراست براساس یک پژوهش جدید بار دیگر همه ی مادران و پدران را تشویق می کند تا برای نوزاد خود کتاب بخوانند. پژوهش جدید این موسسه نشان می دهد که کتابخوانی برای نوزادان موجب تقویت و رشد مهارت های زبانی شان می شود و هیچ گاه برای کودکان زود نیست.

بر اساس بررسی های انجام شده در مرکز رشد شناختی و مغزی دانشگاه لندن، والدین باید خواندن را از سه تا چهار ماهگی برای نوزادانشان آغاز کنند. طبق این مطالعه در این سن، مهارت‌های توجه و فعالیت های دیداری به خوبی رشد کرده است و نوزادان می توانند دنیای اطراف شان را کشف کنند. افزون بر آن، آن ها علاقه دارند اشیا پیرامون خود را کشف کنند.

حتی نوزادان هم عاشق ترانه‌های کودکانه اند

بر اساس یافته ‌های پژوهش های مشابه پیشنهاد می شود تجربه ی کتابخوانی از همان سه یا چهارماهگی صورت بگیرد زیرا برای رشد مهارت های ارتباطی و زبانی سودمند است. کتابخوانی والدین و نوزادان موجب رشد مهارت های اجتماعی می شود و یادگیری را در کودکان ساده تر و راحت تر می کند. والدین باید برای نوزادان ترانه‌های کودکانه را بخوانند چون نوزادان ریتم ترانه‌ها را به بخاطر می سپارند و سبب پی ریزی خواندن در آینده می شود. بهترین زمان برای کتابخوانی از سه ماهگی است زیرا کودکان را در سال‌های نخست خواندن کمک خواهد کرد. این پژوهش همچنین نشان می دهد که چند بار خواندن یک کتاب سبب یادگیری بهینه کودکان می شود.  

مدیر بوک تراست دایانا ژرالد می گوید: «کودکان عاشق صدای والدین شان هستند. عاشق تغییر لحن صدا و تکرار واژه ها و عبارت های مشخص هستند. خواندن برای نوزادان هم لحظه ها شادی را برای والدین و کودک به وجود می آورد و هم آن ها را برای سال‌های مدرسه آماده می کند. کودکان دوست دارند با والدین شان کتاب بخوانند، به ویژه هنگام خواب زیرا همین کار سبب تقویت نیروی فکری شان می شود.

نویسنده
گروه خبر کتابک - بهار اشراق
منبع
بوک تراست
تاریخ:
۹۴/۲/۳۰
Submitted by editor3 on