برنامه "با من بخوان" نامزد جایزه آساهی شد!

تیتر:
برنامه "با من بخوان" نامزد جایزه ۲۰۱۶ آساهی شد!

شورای کتاب کودک شاخه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ( آی بی بی وای ) برای سال  ۲۰۱۶، از ایران، برنامه با من بخوان را که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان طراحی و به اجرا در آمده است، نامزد جایزه جهانی آساهی در سال ۲۰۱۶ کرده است.

کمیته جوایز شورای کتاب کودک که وظیفه گزینش بهترین برنامه ترویج خواندن در ایران و معرفی آن به دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان را بر عهده دارد، درباره دلایل انتخاب این طرح به عنوان نامزد جایزه آساهی؛ به نو آوری این برنامه و تاثیر عمیقی که در مناطق محروم به جای گذاشته است، اشاره دارد. داوران ایرانی بر این باورند که این برنامه با داشتن معیاری هایی همچون ارسال کتاب های با کیفیت برای کودکانی که در شرایط معمول دسترسی به این کتاب ها ندارند و گزینش شیوه بلند خوانی برای سهیم شدن کتاب ها با کودکان و انجام فعالیت های پس از کتابخوانی توانسته است، تغییرات قابل توجه و پایداری در رشد همه جانبه ذهنی کودکان بر جای بگذارد. 

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان نزدیک به پنج سال است که اجرای این برنامه را که دارای بنیان های علمی و پژوهشی است، در مناطق ایران با پیگیری و تلاش دنبال می کند. تاکنون برنامه "با من بخوان" با پشتیبانی جامعه یاوری فرهنگی در جنوب خراسان و سیستان و بلوچستان، همچنین با پشتیبانی افراد نیکوکار در حاشیه شهر یزد در منطقه ای محروم به نام حسن آباد مشیر، در سه منطقه محروم حاشیه شهر اصفهان: یزدآباد و ارزنان و حصه، در دو خوابگاه دختران و پسران شهر زلزله زده بم، در شماری از مهدکودک ها در منطقه زلزله زده هریس آذربایجان، در سه روستای منطقه فورگ نزدیک داراب (استان فارس)، درمنطقه کوهدشت لرستان، در چندین مرکز کودکان کار و خیابان در حاشیه شهرتهران،  کودکان خردسال شیرخوارگاه آمنه در تهران، کودکان بیمار در بیمارستان محک و بیمارستان علی اصغر زاهدان، دو مرکز کودکان بی سرپرست در شهریار کرج، برای خانواده های کارگری شرکت ساز ور سازه آذرستان  به اجرا در آمده است . بخشی از برنامه با من بخوان مجهز کردن کتابخانه های مناطق محروم با کتاب های با کیفیت است که تاکنون ده ها کتابخانه از جمله در دامغان، گمیشان، روستای خواجه نفس استان گلستان و اشنویه آذربایجان غربی به این طرح پیوسته اند. این پروژه همچنان در حال گسترش است.

درباره برنامه با من بخوان بیشتر بدانید 

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۴/۴/۱۷
Submitted by editor3 on