توران میرهادی، استاد برجسته ادبیات کودکان نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن شد

تیتر:
توران میرهادی، استاد برجسته ادبیات کودکان نامزد دریافت جایزه آسترید لیندگرن شد

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان توران میرهادی از بنیان گذاران شورای کتاب کودک، استاد و کارشناس برجسته ادبیات کودکان و آموزش و پرورش را به سبب تلاش های ارزنده اش در جهت رشد ادبیات کودکان ایران و بهتر شدن وضعیت آموزش و پرورش، نامزد دریافت جایزه جایزه آسترید لیندگرن کرد.

توران میرهادی یکی از شخصیت‌های برجسته ی فرهنگی است که بیش از شصت سال در گستره ی آموزش و پرورش، فرهنگ کودکی و ادبیات کودکان کوشیده و یکی از چهره‌های تاثیرگذار سده ی کنونی ایران است. او یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک است؛ نهادی که در شکل گیری بسیاری از نهادهای فعال در زمینه ادبیات کودکان، آموزش و پرورش و حقوق کودکان در ایران نقش اساسی داشت. او همچنین از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۹۳ دبیر اجرایی فرهنگنامه کودکان و نوجوانان را برعهده داشت. از دیگر فعالیت های او تاسیس مجتمع آموزشی فرهاد به همراه همسرش محسن خمارلو بود که هدف‌ها و کارکردهای آموزش و پرورش مدرن در آن تجربه و ارزیابی می‌شد.

هوشنگ مرادی کرمانی، پژمان رحیمی‌زاده و مصطفی رحماندوست نامزدهای دیگر این جایزه از ایران در سال ۲۰۱۶ هستند که از سوی شورای کتاب کودک و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شده اند.

جایزه نقدی آسترید لیندگرن بزرگترین جایزه ادبیات کودکان و نوجوانان است که دولت سوئد برای بزرگداشت نام و یاد این نویسنده ی بزرگ ادبیات کودک سوئد با هدف ترویج ادبیات ناب کودکان و نوجوانان جهان بنیان گزاری کرده است. این جایزه، هر سال به یک یا بیش از یک نویسنده، تصویرگر کتاب کودک، قصه گو، مروج و نهاد فعال در حوزه ادبیات کودکان و ترویج کتابخوانی اعطا می شود. آثار و فعالیت های برندگان این جایزه باید دارای کیفیت بالای هنری و ارزش های انسانی ای باشد که آسترید لیندگرن به آن ها باور داشت.

درباره جایزه آسترید لیندگرن بیشتر بدانید

توران میرهادی را بیشتر بشناسید

توران میرهادی، اخلاق و آرامش فرجامین

فرهنگنامه کودک و نوجوان را بیشتر بشناسیم

نویسنده
گروه خبر کتابک
تاریخ:
۹۴/۴/۲۹
Submitted by editor3 on