سمینار تخصصی آموزش های زیست محیطی به کودکان

تیتر:
سمینار تخصصی آموزش های زیست محیطی به کودکان

موسسه آوای طبیعت پایدار با همکاری انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان تهران سمینار تخصصی آموزش های زیست محیطی به کودکان برگزار می کند.

در این سمینار دکتر عبدالحسین وهاب زاده، محمددرویش و نیما آذری صحبت خواهند کرد:

برنامه ی سمینار به قرار زیر است:

  • دکتر عبدالحسین وهاب زاده، اکولوژیست

موضوع: مدرسه طبیعت با تاکید بر فعالیت مدرسه طبیعت کاوی کنج مشهد

توضیح: مدرسه طبیعت، اصطلاحاً نوعی فعالیت آموزشی با رویکرد طبیعت گرا برای کودکان و نوجوانان است که در آن با روش تسهیلگری و کاملاً غیر مستقیم، کودک را در معرض لمس طبیعت (بدون هرگونه جهت دهی خاص و اهداف از پیش تعیین شده) قرار می دهد تا ذهن او بر اساس جزئیات موجود در طبیعت شکل گرفته و آمادۀ زندگی با مهارت های طبیعی ‌گردد. مدرسه طبیعت کاوی کنج در مشهد فعالیتی است با ایده گذاری آقای دکتر وهاب زاده و ایشان نکاتی را دربارۀ این مدرسه و رویکرد آن شرح خواهند داد.

  • مهندس محمد درویش، مدیر کل دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان محیط زیست

موضوع: مدارس جم (مدارس جامع محیط زیستی)

توضیح: مدارس جم (مدارس جامع محیط زیستی) فعالیتی است آموزشی که با تفاهم بین سازمان محیط زیست و وزارت آموزش و پرورش، اخیراً آغاز به کار کرده و بر اساس آن ، مدارس برنامه هایی را برای آموزش محیط زیست به نوجوانان اختصاص خواهند داد و به فراگیری علوم و فنون زیست محیطی با رویکردی خاص خواهند پرداخت.

  • نیما آذری، موسسه آوای طبیعت پایدار

موضوع: ارائه گزارش از مدرسه سبز جاکارتا

توضیح: مدرسه سبز، مدرسه ای است که کودک و نوجوان در آن علاوه بر دروس رایج سیستماتیک خود، فعالیت هایی گسترده را برای آموزش محیط زیست و اصول و فنون طبیعت انجام خواهند داد. بسیاری از فعالیت ها و نیز دروس و بازی‌ها و حتی فیزیک و ساختار معماری این مدارس برای آشنایی کودکان و نوجوانان با طبیعت طراحی شده است. مدرسه سبز سکولا سیکاس در جاکارتا یکی از بهترین مدارس سبز اندونزی است. گزارش تصویری از این مدرسه و توضیحات جامع دربارۀ آن این بخش از نشست را تشکیل می دهد.

زمان سه شنبه ۶ مرداد ١٣٩۴ ساعت ١٨ الی ٢١ عصر

مکان: خیابان مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، خیابان پلیس، میدان پلیس، سالن آمفی تئاتر باغ موزه قصر

نویسنده
گروه خبر کتابک
exp:
2015-07-29
تاریخ:
۹۴/۵/۳
Submitted by editor3 on