نمایش شهر قصه

نمایش شهر قصه نوشته زنده یاد بیژن مفید ( بعد از چهل و هفت سال و با اجازه رسمی از هنگامه مفید)، به کارگردانی سینا نورائی، در تاریخ پنجشنبه ۲۹ بهمن وجمعه ۳۰ بهمن در تماشاخانه باران به روی صحنه می رود.

نخستین رپرتوار اجرا خوانی کودک و نوجوان به کارگردانی سینا نورائی در تماشاخانه باران به روی صحنه می رود. 

این رپرتوار که شامل چهار نمایشنامه از چهار قصه‌ی کهن و خاطره انگیز بوده که در مدت هفت روز از تاریخ ۲۴ لغایت ۳۰ بهمن ساعت ۱۶ در تماشاخانه باران (تئاتر باران) به اجرا در خواهد آمد. این مجموعه اجرای کودک و نوجوان که برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود شامل ۴۳ بازیگر و ۷ نوازنده است. سبک و شیوه‌ی اجرایی این نمایش‌ها به گونه‌ی اجرا خوانی (تلفیق خوانش و بازی) است و در طراحی موسیقی این آثار نمایشی از موسیقی‌های اصیل و فولکور و به شیوه‌ی تلفیقی استفاده شده است.

نمایشنامه‌هایی که در این رپرتوار به اجرا درخواهند آمد عبارت‌اند از: قصه خاله سوسکه (منطبق با قصه اصلی آن)، خروس زری پیرهن پری، علیمردان خان و شهرقصه (بعد از چهل و هفت سال و با اجازه رسمی از هنگامه مفید)

از ویژگی های اصلی این رپرتوار می‌توان به ماهیت کودک محور و خیر خواهانه اش اشاره کرد. عواید مادی و معنوی از اجرای این مجموعه نمایش را به یک سازمان و نهاد حمایتی از کودکان بیمار مانند انجمن حمایت از کودکان مبتلا به ایدز، جامعه حمایت از کودکان مبتلا به ام اس، انجمن حمایت از کودکان کار، جامعه سیب سرخ و ... تقدیم خواهد شد.

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor on