هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی آغاز می شود

هجدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در روزهای ۲۷ تا ۳۰ بهمن در تهران با حضور قصه‌گوهای ایرانی و خارجی در دو بخش رقابتی و غیر رقابیت (تقدیری) برگزار می‌شود.

این رویداد فرهنگی در آیینی از ساعت ۸:۳۰  دقیقه صبح فردا سه‌شنبه ۲۷ بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون در خیابان حجاب تهران آغاز می‌شود.

در ادامه هفت قصه‌گوی داخلی و سه قصه‌گو از کشورهای آلمان، اسکاتلند و هندوستان در سالن اصلی برگزاری جشنواره قصه گویی خواهند کرد.

هم‌چنین در نخستین روز، سه نشست علمی و کارگاه آموزشی با موضوع‌های «جایگاه قصه و عروسک در موزه‌ها»، «نگاهی به ارباب معرکه وآداب قصه‌گویی در ایران» و «نشست مدیرعامل کانون با قصه‌گویان خارجی» در سالن کنفرانس مرکز آفرینش‌ها برپا می‌شود.

اعزام ۱۹ قصه‌گوی داخلی و خارجی نیز به مرکزهای شماره ۳۷ و ۴۲ کانون، ایستگاه‌های قطار شهری، فرهنگ‌سراها و مدرسه های کودکان کار تهران برای قصه‌گویی از دیگر برنامه‌های این روز است.

در روز ۲۸ بهمن نیز ۱۲ قصه‌گو در سالن اصلی برگزاری جشنواره اجرای برنامه خواهند داشت و ۱۰ قصه‌گو نیز برای قصه‌گویی در مرکزهای گوناگون مانند بیمارستان‌ کودکان، مرکز شماره ۱۶ کانون واقع در خیابان سرلشگر فلاحی و ایستگاه‌های قطار شهری اعزام می‌شوند.

هم‌چنین در بخش نشست‌های علمی، در دومین روز جشنواره سه نشست با موضوع‌های «آموزش قصه‌گویی دیجیتال»، «پرده‌خوانی و قصه‌ی تصویری» و «قصه‌گویی در مدارس» با حضور کارشناسان این حوزه برپا می‌شود.

در سومین روز برگزاری هجدهمین جشنواره بین‌المللی نیز ۱۲ قصه‌گویی در سالن اصلی اجرا می‌شود و ۹ قصه‌گو به فرهنگ‌سراها، مراکز بهزیستی، مرکز شماره ۱۵ کانون و ایستگاه‌های قطار شهری تهران اعزام خواهند شد.

برپایی چهار نشست علمی با موضوع‌های «نقش قصه در تفکر انتقادی، خلاق و مراقبتی»، «افق‌های نو در قصه‌گویی»، «یک صد و هفتاد سال با هزار و یک شب» و «رازهای قصه‌گویی» با حضور کارشناسان داخلی و خارجی از برنامه‌های اعلام شده روز ۲۹ بهمن است.

این برنامه‌ها هر روز از ساعت ۸:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت. بخش پایانی هر روز به قصه‌گویی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها اختصاص یافته است.

مراسم پایانی و تجلیل از برگزیدگان و راه‌یافتگان به مرحله نهایی جشنواره عصر روز ۳۰ بهمن در سینما کانون برگزار خواهد شد.

رضا موزونی، حسین علیجانی، مهدی آرایی و فاطمه چایکار داوران این دوره از جشنواره هستند.

برنامه هجدهمین جشنواره قصه گویی را از پیوست دریافت کنید

نویسنده
شبنم عیوضی
منبع
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
پیوست:
18_jashnvareh_ghesehgooee.pdf (755.96 کیلوبایت)
Submitted by editor3 on