اینگرید و گرگ

عنوان لاتین
Ingrid and the wolf

میان واقعیت و تخیل

اینگرید و گرگ داستان دخترکی است که در فقر با پدر و مادرش زندگی می‌کند و با آنکه زندگی مطلوبی ندارد، از وضعیتش راضی است. اینگرید ذره ذره می‌فهمد از خانواده‌ی نجیب‌زاده است. مادربزرگی دارد که در قصری بزرگ زندگی می‌کند و به نوعی مالک روستاهای اطراف است.

مادربزرگ که با پسرش- پدر اینگرید- قطع رابطه کرده است، ناگهان نامه‌ای می‌نویسد و اینگرید را دعوت می‌کند تعطیلاتش را در قصر بزرگ او بگذراند. با وجود مخالفت پدر و مادر اینگرید، ماجرا طوری رقم می‌خورد که در نهایت اینگرید عازم قاره‌ای دیگر می‌شود تا با قصرعجیب و جادویی مادربزرگش آشنا شود. از اینجا، داستان در جهان واقعی اینگرید و دوستان مدرسه‌اش نمی‌گذرد و او ناگهان به جهانی پا می‌گذارد که در آن نجیب‌زادگانی که اصالت خون داشته باشند می‌توانند به طوری جادویی از روستاهای اطراف محافظت کنند.

اینگرید وگرگ داستانی روان و خوش‌خوان است که ماجراهای زنجیروارِ آن، خواننده را به دنبال خود می‌کشند. این کتاب را آندره آلکسیس، نویسنده‌ی سیاه‌پوست کانادایی نوشته است و در آن ماجراهای معمول زندگی دختری شهرنشین را با افسانه‌های قصرهای قدیمی مجارستان درآمیخته است. خواننده دراین داستان با دنبال کردن مسیر زندگی اینگرید به رازهای تاریخی و جادویی این قصر کهنه پی می‌برد و با عناصر طبیعی بیرون و درون اینگرید رویارو می‌شود.

برگردان
نسرین وکیلی, پارسا مهین‌پور
تهیه کننده
پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان
سال نشر
۱۳۹۲
ناشر
نویسنده
André Alexis, آندره آلکسیس
Submitted by editor on