دانشنامه‌ی بدن انسان

عنوان لاتین
children's human body encyclopedia‭.‭

بدن شگفت‌انگیز ما

«وقتی نشسته‌اید و استراحت می‌کنید، بدنتان آرام و بی‌حرکت به نظر می‌رسد؛ درحالی‌که زیر پوستتان همه چیز حسابی شلوغ است. بخش‌های متفاوت، سخت مشغول کارند: قلبتان ضربان دارد تا خون را به تمام بدنتان پمپاژ کند، شش‌هایتان با هر نفس، اکسیژن را از هوا می‌گیرند و روده‌هایتان آخرین وعده‌ی غذایی‌تان را تجربه می‌کنند...»

کتاب با این مقدمه آغاز و در ساختاری روشمند، با بیرونی‌ترین بخش بدن یعنی پوست، ادامه می‌یابد. درفصل‌های بعدی، به ترتیب مباحث استخوان، شش، قلب، گوارش، مغز و اعصاب و حواس دیده می‌شود.

در پایان کتاب هم فصل «بچه‌ها و بزرگ شدن» شامل اندام‌های تولیدمثل زن و مرد، لقاح، حاملگی، تولد، رشد، بلوغ و پیری قرار دارد. تصاویر وظیفه‌ی بیان بخش بزرگی از مفاهیم را به عهده دارند؛ درحالی‌که متن کتاب در مقایسه با کتاب‌هایی از این دست، بسیار کم است. تصویرسازی کتاب به همراه متن، به‌گونه‌ای است که شگفت‌انگیزی بدن را نشان می‌دهد. زبان صمیمی و روایت گونه‌ی کتاب، از زبان خشک و رسمی کتاب‌های درسی دور است. این اثر کتابی مرجع، همراه با مقدمه، فهرست مندرجات، نمایه‌ی الفبایی و فهرست منابع، در پایان کتاب است که بر اعتبار آن می‌افزاید. با این کتاب می‌توانید پاسخ پرسش‌های خود را درباره‌ی چگونگی کارکرد اعضای بدن، مراحل رشد انسان و شگفتی‌های وجود خویش پیدا کنید. کتاب برای گروه سنی ۱۱ سال به بالا و همه‌ی کسانی که علاقه‌مندند کشف کنند بدن شگفت‌انگیزشان چگونه کار می‌کنند، مناسب است.

برگردان
الهه علوی
سال نشر
‏‫۱۳۹۲
ناشر
نویسنده
Steve Parker, استيو پاركر
ویراستار
ناکتا رودگری, ثمین نبی‌پور
Submitted by editor on