پلاستیک‌های مزاحم در دریا

عنوان لاتین
Pesky plastic: an environmental story

کتاب «پلاستیک‌های مزاحم در دریا» با ترکیب داستان و نکات علمی، مشکلاتی که مصرف بالای پلاستیک برای طبیعت به وجود می‌آورد را روایت می‌کند.

سالانه هشت میلیون تن پلاستیک وارد اقیانوس‌ها می‌شود و مقداری از این پلاستیک‌ها توسط جانورانی که در دریاها یا کنار دریاها زندگی می‌کنند خورده می‌شوند و باعث مرگ جانوران می‌شوند. کتاب «پلاستیک‌های مزاحم در دریا» مشکل تعدادی از این جانوران با پلاستیک‌ها را به کودکان نشان می‌دهد و در کنار آن نکته‌هایی را برای فهم بهتر بحران زباله‌های پلاستیکی در دنیا ذکر می‌کند.

 

کتاب «پلاستیک‌های مزاحم در دریا» با مقدمه مترجم آغاز می‌شود. مترجم تلاش کرده است با ذکر برخی آمارها، بحران زباله‌های پلاستیکی در دنیا و لزوم انتشار این کتاب را شرح دهد. در انتهای کتاب بخشی با عنوان «برای تاثیرگذار بودن چه کاری می‌توانید بکنید؟» آمده است که به راه‌هایی برای کاهش ورود پلاستیک به محیط زیست اشاره کرده است. در صفحات بعدی دستور کار ساخت یک کیسه خرید پارچه‌ای و راهنمای آموزشی معلم و خانواده آورده شده است. صفحه‌ی آخر کتاب نیز طرحی برای رنگ‌آمیزی توسط کودکان در نظر گرفته شده است.

 

«لتیشیا دی مهیاس» نویسنده‌ی کتاب «پلاستیک‌های مزاحم در دریا» فعال محیط زیست و مدیرعامل موسسه‌ای محیط زیستی است که در زمینه بهره‌وری انرژی فعالیت می‌کند. انتشار کتاب‌های کودکان با موضوعات محیط زیستی یکی از فعالیت‌های اوست.

 

«تامارا ویسکو» تصویرگری تازه‌کار است و تاکنون دو کتاب از او منتشر شده است که هر دو کتابی با موضوع محیط زیست به نویسندگی «لتیشیا دی مهیاس» بوده‌اند.

برگردان
مریم رسولی
تصویرگر
Tamara Visco, تامارا ویسکو
سال نشر
۱۳۹۶
ناشر
نویسنده
Leticia Colon de de mejias, لتیشا دی مهیاس
نگارنده معرفی کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by admin on