احساس‌های خوب (مجموعه کتاب دنیای دوست‌داشتنی من)

عنوان لاتین
The Feel Good Book

«کتاب احساس‌های خوب» کتابی از مجموعه «دنیای دوست‌داشتنی من» است. در این کتاب درباره کارهای ساده، اما جذابی صحبت می‌شود که احساس ما را خوب می‌کند.

در زندگی روزمره کارهای ساده‌ای هست که احساس خوبی دارد. کارهایی که شاید حس خوبش یه چشم‌مان نیاید. «تاد پار» یک کتابچه ساخته تا آن‌ کارها را نه تنها به کودکان بلکه به بزرگ‌سال‌ها هم یادآوری کند. «کتاب احساس‌های خوب» به کارهایی مانند کتاب خواندن زیر یک درخت یا هویج خوردن با یک خرگوش کوچولو می‌پردازد. مثلا تماشا کردن یک کرم شب‌تاب از پنجره اتاقمان یا چرت زدن کنار یک خرس عروسکی بزرگ هم می‌تواند احساس‌های ریز و خوب را در ما به جریان بیندازد.

 «تاد پار» مانند همه کتاب‌های این مجموعه کتاب دل‌چسب، در کتاب‌هایش جمله‌های کوتاه و رنگ‌های خیره کننده به کار می‌برد. هر صفحه یک تصویر بامزه مرتبط با متن دارد که خواندن کتاب را برای کودکان ساده می‌کند.در آغاز کتاب، مجموعه کتاب «دنیای دوست‌داشتنی من» و نویسنده معرفی شده‌اند و بخشی برای راهنمایی پدر و مادر و آموزگاران آمده است. در پایان نیز «تاد پار» با چند جمله سرشار از حس خوب، از کودک درباره احساس خوب او می‌پرسد.

هر جلد از مجموعه کتاب «دنیای دوست‌داشتنی من» دربردارنده پیامی برای کودکان است. «تاد پار» با نقش‌های دل‌انگیز و متن‌های ساده، به کودکان خودباوری را می‌آموزد. کتاب‌های او کودکان نوآموز را به خواندن تشویق می‌کند. کتاب‌های مجموعه کتاب «دنیای دوست‌داشتنی من» موجب رشد بعد حسی و عاطفی کودکان و رشد شخصیت آن‌ها می‌شود و احترام به فرهنگ‌های مختلف را به آنان آموزش می‌دهد.

از این مجموعه 8 جلد «کتاب زمین»، «ما برای هم ساخته شده‌ایم»، «کتاب مادربزرگ‌ها»، «کتاب پدربزرگ‌ها»، «کتاب دوستت دارم»، «کتاب احساس‌های خوب»، «کتاب صلح» و «خوبه که با دیگران فرق داری» به فارسی ترجمه و منتشر شده است.

در پژوهشنامه ادبیات کودک و نوجوان، سال پانزدهم، شماره 6، درباره مجموعه کتاب «دنیای دوست‌داشتنی من» آمده است:

«نویسنده و تصویرگر کتاب‌های دنیای دوست داشتنی من در این مجموعه، از مفاهیم عمیق زندگی، مثل عشق و دوست داشتن، صلح و دوستی، قبول تفاوت‌ها و زمین و راه و روش مراقبت از آن، با زبانی کودکانه، ساده، و ملموس حرف زده و برای نقاشی کتاب‌هایش از رنگ‌های شاد و روشن استفاده کرده است.

تادپار تلاش کرده مفاهیم عالی و پیچیده را، از راه تصویر کردن انسان‌ها، اشیا و طبیعت پیرامون کودک، به او انتقال دهد.

موضوعات متنوع و فراگیر انسانی این مجموعه هشت جلدی به ما این اجازه را می‌دهند که مخاطبان آن را همه گروه‌های سنی معرفی کنیم. اگر موضوعات کتاب‌ها برای بچه‌ها تازگی دارد و جنبه آموزش پیدا می‌کند، برای ما بزرگ‌ترها، یادآوری و گاهی هم تلنگر خوبی است.»

«تاد پار» نویسنده و تصویرگر آمریکایی است که تاکنون بیش از 30 کتاب برای کودکان نوشته است. کتاب‌های او بارها جزء پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز بوده است و به 15 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. «پار» تهیه‌کننده نیز هست و برنامه «Todd World» را در تلویزیون آغاز کرده است. او خودش در کتاب‌هایش می‌نویسد از شیرهای دریایی و دلفین‌ها خوشش می‌آید. رنگ آبی و نقاشی را دوست دارد. غذای مورد علاقه‌اش ماکارانی و پنیر است و داشتن یک رستوران، رویای اوست.

گزیده‌هایی از کتاب

دیدن جست‌وخیز بابابزرگ‌ها و مامان‌بزرگ‌ها احساس خوبی دارد.

اینکه یک پینه‌دوز روی دستت بنشیند، حس خوبی دارد.

تقسیم کردن خوراکی‌ها با دیگران احساس خوبی دارد.

در خواب منتظر فرشته بودن احساس خوبی دارد.

برگردان
شقایق خوش‌نشین
تصویرگر
تصویرگر
Todd Parr, تاد پار
سال نشر
1391
نویسنده
Todd Parr, تاد پار
نگارنده معرفی کتاب
پدیدآورندگان
Submitted by skyfa on