همین و همان

نخست یک بار کتاب «همین و همان» را با دقت ورق بزنید و به آن نگاه کنید. حتما شگفت‌زده خواهید شد و برایتان جالب خواهد بود و از خود خواهید پرسید بالاخره همین یا همان؟ همین ایجاد پرسش و کنجکاوی کودک شما را به خواندن این کتاب تشویق خواهد کرد. زیرا نخست اسبی را در حال خوردن آب می بیند، با ورق زدن نیمه بالا، تصویر گربه ای در حال انداختن ماهی داخل آب ظاهر خواهد شد! جالب نیست؟

در هر صفحه با جابجایی نیم ورق ها شکل ها به شکل دیگری تبدیل می شوند: شاهزاده ای به شاهدخت تبدیل می شود، پسر روستایی و بزش به خرس، دو جوجه به یک روباه، خرگوش به گوزن و آهو و درصفحه های دیگرشیر نر به جوجه تیغی و سرانجام روباه در حال فرار، به پرنده ای در حال دانه برچیدن و غازی در کنار او تبدیل می شود.

زمانی که این بازی و به عبارتی ورق زدن کتاب را با کودک خود انجام می دهید، ذهن او را درگیر می سازید و او از این تغییرات متعجب و سرگرم می شود. اوهم بازی می کند، هم حیوانات را می شناسد وهم ذهن او خلاق می شود و قادرخواهد بود به همین ترتیب شکل های دیگری را خود بسازد. تصاویربا رنگ های ملایم و طراحی مناسب کودک را با یک اثر خوب روبرو می کند.
 

تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۸۹
پدیدآورندگان
Submitted by editor3 on