فریبا دیندار

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با فریبا دیندار را مشاهده کنید.

چروکس در داستان کتاب «چروکس کله غازی»، در پایین یک راه ‌آب زندگی می‌کند و خودش را از مردمی که مطمئن است او را به خاطر ظاهر عجیب و غریبش از خودشان دور می‌کنند قایم می‌کند. او از همان پایین وقت خود را با نگاه کردن به آدم‌هایی که با هم در حال معاشرت هستند می‌گذراند. اما او به طرز غمگینی تنهاست، برای همین هم از میان زباله‌ها برای خودش یک دوست می‌سازد، یک دوست آب‌نباتی.
شنبه, ۶ آذر
کتاب «اما و مامان و مامانی» داستانِ آفتاب‌پرست کوچولویی‌ست که حوصله‌اش سر رفته و می‌خواهد با مادربزرگش قایم‌باشک بازی کند.
شنبه, ۶ بهمن
کمک! کمک! نیکی خواب بدی دیده است؛ خواب چند گرگ بدِ گنده‌ ترسناک. کمک! کمک! خواهرها و برادرهای نیکی هم از گرگ‌ها می‌ترسند. صبر کنید بچه‌ها! مامان‌خرگوش همین‌جاست و همه‌ گرگ‌ها و خواب‌های بد را فراری می‌دهد. حالا می‌توانید راحت و آرام بخوابید. والری گورباچف، نویسنده و تصویرگر کتاب‌های کودکان در کتاب «نیکی و گرگ‌های بد گنده» ترس از تاریکی و کابوس‌های شبانه را دست‌مایه‌ی داستانش قرار می‌دهد و با زبانی ساده و شیرین، داستانِ بچه‌خرگوشی را به تصویر می‌کشد که از تاریکی اتاق می‌ترسد و کابوس چند گرگ بدجنس را می‌بیند.
شنبه, ۲۲ دی
بعد از خواندن رمان‌های «اَپل و رِین» (نشر هوپا) و «ما یک نفر» (نشر پیدایش) و آشنایی با قلم و جهانِ ذهنی «سارا کروسان» پیش‌بینیِ دور از ذهن و انتظار زیادی نبود که کتاب «وزن آب» هم یک رمان خوب باشد.
شنبه, ۸ دی
بعضی روزها آسمان از همیشه بزرگ‌تر است درخت‌ها بلندند و جهان جای زیبایی برای زندگی کردن است. کتاب «گرسنه» با تصویری از یک جهانِ آرام و در صلح آغاز می‌شود. درختانی که سر به فلک کشیده‌اند، نسیمی که می‌وزد و چند دوست که با خوشحالی قدم می‌زنند و این طور که از لبخندشان پیداست از همه چیز راضی و خوشنود هستند.
شنبه, ۱ دی
خرگوش‌کوچولو توی اتاقش تنهاست و از تنهایی خوابش نمی‌برد. او می‌خواهد در خانه‌ دوستانش بخوابد؛ اما نمی‌تواند. سنجاب نصفه‌شب بلوط می‌خورد، راسو بوی بدی می‌دهد، جوجه‌تیغی تیغ پرتاب می‌کند، خرس خروپف می‌کند و جغد شب‌ها نمی‌خوابد. خرگوش‌کوچولو فکر می‌کند: «بهترین جا اتاق خودم است، تخت‌خواب خودم.» کارول رات نویسنده‌ کتاب‌های کودکان در کتاب «شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی‌برد» دغدغه‌ تنهایی را دست‌مایه‌ داستانش قرار می‌دهد و با زبانی ساده و شیرین داستان خرگوشی را به تصویر می‌کشد که به خاطر تنهایی‌اش ناراحت است و دنبال جایگزین‌هایی برای این تنهایی‌ست. اما در نهایت با تجربه‌ موقعیت‌ها و مسائل مختلف، دیدگاه متفاوتی نسبت به تنهایی پیدا می‌کند.
دوشنبه, ۲۶ آذر
«برسد به دست معلم عزیزم» داستان دختری به نام امیلی است که تصور می‌کند یک نهنگ آبی در حوض خانه‌شان زندگی می‌کند و برای معلم‌اش درباره آن می‌نویسد. داستان در واقع مجموعه‌ای از نامه‌های امیلی و معلم برای یکدیگر است.
شنبه, ۵ اسفند
کتاب «دوچرخه‌سواری خانم آرمیتاژ» داستانی طنز درباره خانم آرمیتاژ است که در حین گردش با دوچرخه‌اش به نظرش می‌رسد دوچرخه‌اش وسایلی کم دارد و آن‌ها را یکی یکی به دوچرخه اضافه می‌کند، چیزهایی مثل انواع بوق، سطل و صابون برای شستشوی دست، جعبه ابزار، سبدی که توی آن برای خود و سگش غذا بگذارد، صندلی مخصوص برای سگش، چتر برای جلوگیری از آب و باران، رادیو ضبط برای سرگرمی و...
چهارشنبه, ۱۳ آذر