شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی‌برد

عنوان لاتین
Little Bunny's sleepless night

خرگوش‌کوچولو توی اتاقش تنهاست و از تنهایی خوابش نمی‌برد. او می‌خواهد در خانه‌ دوستانش بخوابد؛ اما نمی‌تواند. سنجاب نصفه‌شب بلوط می‌خورد، راسو بوی بدی می‌دهد، جوجه‌تیغی تیغ پرتاب می‌کند، خرس خروپف می‌کند و جغد شب‌ها نمی‌خوابد. خرگوش‌کوچولو فکر می‌کند: «بهترین جا اتاق خودم است، تخت‌خواب خودم.»

کارول رات نویسنده‌ کتاب‌های کودکان در کتاب «شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی‌برد» دغدغه‌ تنهایی را دست‌مایه‌ داستانش قرار می‌دهد و با زبانی ساده و شیرین داستان خرگوشی را به تصویر می‌کشد که به خاطر تنهایی‌اش ناراحت است و دنبال جایگزین‌هایی برای این تنهایی‌ست. اما در نهایت با تجربه‌ موقعیت‌ها و مسائل مختلف، دیدگاه متفاوتی نسبت به تنهایی پیدا می‌کند.

کارول رات در این داستان تصویری به خواننده‌ کودک می‌آموزد که گاهی با «پذیرفتن» و «تغییر دیدگاه» بخش زیادی از مسائل حل می‌شود.

کتاب «شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی‌برد» در سال ۱۹۹۸ برنده‌ جایزه‌ راهنمایی محصولات کودک و نوجوان برای والدین شده است.

درباره نویسنده کتاب «شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی‌برد»

کارول رات تاکنون دوازده عنوان کتاب برای کودکان نوشته است. او علاوه بر نوشتن داوطلبانه هم به بزرگسالانی که خواندن بلد نیستند، خواندن یاد می‌دهد. از این نویسنده افزون بر کتاب «شبی که خرگوش کوچولو خوابش نمی‌برد»، کتاب «کی امشب به من شب‌به‌خیر می‌گوید؟» هم به فارسی ترجمه شده است.

 

برگردان
شیوا حریری
تصویرگر
Valeri Gorbachev, والری گورباچف
سال نشر
۱۳۹۷
ناشر
نویسنده
Carol Roth, کارول روت
نگارنده معرفی کتاب
Submitted by editor3 on