افسانه شعبان نژاد

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با افسانه شعبان نژاد را مشاهده کنید.

​بزغاله‌ای دارم که او مانند آهو می‌دود هم‌راه من در سبزه‌ها این سو و آن سو می‌دود با مهربانی می‌کشم دست نوازش بر سرش از پیش من او می‌رود گاهی به سوی مادرش بزغاله زیبای من از شیر مادر می‌خورد گاهی کنار مادرش در باغ شبدر می‌خورد با شادمانی صبح‌ها من می‌شوم مهمان او زیرا که من هم می‌خورم از شیر مارجان او
یکشنبه, ۱۶ آذر
  کتاب « در قلب من » با زبانی ساده و روان، کودک را با احساسات متفاوت خود آشنا می‌کند. هدف نویسنده، شناساندن احساسات و عواطف و شیوه کنار آمدن با هر یک از آن‌ها درموقعیت‌های گوناگون زندگی است. 
یکشنبه, ۱۵ بهمن
آقای باد که اومد خونه پر از صدا شد از روی بند خونه پیراهنم جدا شد
سه شنبه, ۱۳ تیر
شعر گرپ گرپ این شعر سروده‌ی افسانه شعبان نژاد است که در کتاب گرپ گرپ به چاپ رسیده است.  دیشب که توفان اومد پنجره رو به هم زد باز روی بام خونه گُرپ گُرپ قدم زد
شنبه, ۱۶ اردیبهشت
شعرهای این کتاب با شعرهای آشنایی چون «بارون میاد جرجر»، «لی‌لی حوضک»، «جم جمک برگ خزون»، «دس دسی بابا می آد» و «آفتاب مهتاب چه رنگه؟» آغاز می‌شود. اشعار موزون و آهنگین این کتاب با موضوع‌های طبیعت، خانواده، دوستی و...با تصویری دو رنگ همراه شده‌اند.
چهارشنبه, ۱۶ فروردین
لالا، لالا کبوتر نزن در آسمان پر که میخواهد بخواهد گلِ زیبای مادر
سه شنبه, ۳ اسفند
خونه ما باغچه داره اتاق و یک تاقچه داره پله داره، نرده داره پنجره هاش پرده داره
چهارشنبه, ۱۷ آذر
متل جم‌جمک برگ خزون از افسانه شعبان‌نژاد جم‌جمک برگ خزون مادرم زینت خاتون،  گیس داره قد کمون،‌ از کمون بلندتره، 
دوشنبه, ۱۲ مهر
اسب سفید یال سفید یال سفید کبوتر و بال سفید
دوشنبه, ۴ اسفند
 افسانه شعبان نژاد در این کتاب چندین لالایی کوتاه برای کودکان سروده است که با تصویرهای حسن عامه کن همراه شده است.
یکشنبه, ۲ آذر
روز شد، خورشید سر برآورد و چهار کلاغ بیدار شدند و از لانه بیرون پریدند. پر...پر...پر... به کجا رفتند؟
دوشنبه, ۲۸ اسفند
 کتاب هیچ هیچ هیچانه مجموعه ۵۳ هیچانه از هفت شاعر کودک و نوجوان معاصر است که در قالب هیچانه سروده شده اند. 
سه شنبه, ۳۱ مرداد
تک بال زمانی که از تخم بیرون آمد خبر نداشت که با پرنده های دیگر فرق می کند. او فقط با یک بال به دنیا آمده بود و با وجود آن که برادرانش به او می خندیدند و او را اذیت می کردند و حتی به او خوراکی نمی دادند، اما او نمی خواست باور کند که مانند آن ها نیست و نمی تواند پرواز کند.
یکشنبه, ۱ خرداد
کتاب ماه تی نی کلاه تی تی، مجموعه ای است از بازی - ترانه ها، شعر و نمایش است. نویسنده در آغاز کتاب سخنی در مورد متن کتاب دارد و از مربیان می خواهد با ابتکار خود و کمک کودکان بخش های گوناگون کتاب را در مهدهای کودک به اجرا در آورند.
یکشنبه, ۱ اسفند
قورباغه کوچولو، روباه قرمز، پروانه بنفش، گربه نارنجی، مار سبز، ماهی آبی و سگ سیاه و سفید را برای تولدش دعوت می کند. اما وقتی مهمان ها از راه می رسند مامان قورباغه پاک گیج می شود. روباه قرمز سبز است، پروانه بنفش زرد است، گربه نارنجی، آبی است، مار سبز، قرمز است، پرنده زرد، بنفش است، ماهی آبی، نارنجی است و سگ سیاه با لکه های سفید به رنگ سفید با لکه های سیاه است. قورباغه کوچولو به مامانش می گوید علتش این است که تو به آن ها به اندازه کافی نگاه نکرده ای.
یکشنبه, ۲۶ دی
پرنده گفت شاعرم، منظومه ای است درباره ی زندگی، که شاعر با طراحی ذهنی، گفت و گو بین  دو شخصیت اصلی یعنی پرنده و درخت؛ احساس و اندیشه خود را نسبت به عناصری که زندگی می سازند، بیان می کند.
چهارشنبه, ۲۵ فروردین
زندگی بزرگراهی است با تمام شادی ها، غم ها، توقف ها و جنبش ها و حرکت ها و بزرگراه عامل دور شدن انسان از طبیعت و فاصله بین عناصر طبیعت نیز است. شاعر با زبانی شاعرانه با صحنه پردازی‌های هنرمندانه به سادگی و زیبایی، بی‌مهری، خشونت، سختی و سنگدلی تکنولوژی را به تصویر کشیده است و اسارت، انسان را در قفس زندگی ماشینی به خوبی بیان می‌کند.
پنجشنبه, ۱ مرداد