کتاب تألیفی برای کودک ۰ تا ۱ سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با کتاب تألیفی برای کودک ۰ تا ۱ سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
شناخت احساس‌ها از مهارت‌های مهمی است که کودک باید از همان نخستین سال‌های زندگی آن را فراگیرد. کودک نیاز دارد هم احساس‌های خود و اطرافیان خود را بشناسد و هم نام آن‌ها را بداند. هنگامی که کودک می‌تواند چهره شاد و اندوهگین، خشمگین یا شگفت زده را را از هم تشخیص دهد بهتر می‌تواند با دیگران ارتباط بر قرار کند و درباره احساس‌های خود و نیازهایش سخن بگوید.
یکشنبه, ۱۵ اسفند
کتاب «دس دسی باباش می‌یاد» کتابی است پر از بازی و رنگ و شور. بازی‌های کودکانهٔ قدیمی و بازی‌های فراموش شده. کتاب، بازی‌های آهنگین کودکان قدیم را برای نسلی دیگر بازخوانی و یادآوری می‌کند.
چهارشنبه, ۲۳ تیر
قربونت برم هر دم گل تو دامنت کردم آن دم که ترا دیدم ترک همه را کردم
چهارشنبه, ۱۱ دی
یک روز شاد برای بازی! خورشید که در کتاب «خورشید خانوم آفتاب کن!» چهره به آسمان می‌آورد، بازی بچه‌ها هم شروع می‌شود: «ما بچه‌های گرگ‌ایم/ از سرمایی بمردیم» گرگ‌ام به هوا، اولین بازی است که با تقلید از بازی آسمان آغاز می‌شود: «ابرها رو تو جواب کن» بازی نور و تاریکی.
شنبه, ۱۱ خرداد
کتاب پارچه‌ای «دم‌های جنگلی» خردسالان را در یک بازی با زرافه، تمساح، ببر، فیل، موش، پلنگ و راکون و طوطی آشنا می‌کند. در این کتاب دم‌های این هشت حیوان از صفحه‌ها بیرون زده است و کودکان باید حدس بزنند که دم‌ها به چه حیوانی تعلق دارد و با گشودن صفحه‌ها معمای دوم‌ها حل می‌شود.
چهارشنبه, ۱۹ مهر
کتاب «سلام دنیا» از کتاب‌های تصویری سیاه و سفید است که برای تقویت حس دیداری نوزادان طراحی می‌شوند. بهترین روش تحریک حس دیداری نوزاد استفاده از خط‌ها و طرح‌های سیاه و سفید یا روشن و تاریک یا رنگ‌های متضاد تاریک و روشن است.
دوشنبه, ۱۶ مرداد
کتاب « نگاه کن! نگاه کن! » از گونه کتاب‌های تصویری سیاه وسفید است که برای تقویت حس دیداری نوزادان طراحی می‌شوند. بهترین روش تحریک حس دیداری نوزاد استفاده از خط‌ها و طرح‌های سیاه وسفید یا روشن و تاریک یا رنگ‌های متضاد تاریک و روشن است.
شنبه, ۱۴ مرداد
شعرهای این کتاب با شعرهای آشنایی چون «بارون میاد جرجر»، «لی‌لی حوضک»، «جم جمک برگ خزون»، «دس دسی بابا می آد» و «آفتاب مهتاب چه رنگه؟» آغاز می‌شود. اشعار موزون و آهنگین این کتاب با موضوع‌های طبیعت، خانواده، دوستی و...با تصویری دو رنگ همراه شده‌اند.
چهارشنبه, ۱۶ فروردین
«دانشنامه نوزاد و نوپا» با استفاده از تصاویر، نوزادان و نوپایان را با مفاهیم پایه‌ای همچون احساسات، اعضای بدن، رنگ‌ها، جانوران و اعداد آشنا می‌کند.
چهارشنبه, ۲۰ بهمن
جم جمک برگ خزون، بازآفرینی تازه ای از ترانه-متلی به همین نام است. ترانه- متل‌های ایرانی برای کودکان یا ساختاری شکسته دارند، یا محتوای آن‌ها آکنده از خشونت است و دیگر مناسب کودک خردسال نیست. این ترانه- متل‌ها به سبب آهنگ و ریتم زیبا اگر به درستی بازآفرینی شوند، می‌توانند هم بهترین زبان آموزها برای کودکان باشند و هم زیبایی‌های زندگی را به آن‌ها یادآور شوند.
چهارشنبه, ۲۸ بهمن
شما به عنوان مادر و پدر در رشد همه جانبه ذهنی فرزند خود نقش اساسی دارید. این به شما بستگی دارد که نوزاد شما در آینده فرد موفقی در مدرسه باشد یا نباشد. هیچ آموزگاری به اندازه پدر و مادر در موفقیت آموزشی یک کودک توانمند نیست. این توانمندی در چیست؟ توانمندی در اهدای نخستین واژه‌ها به اوست. درست است! واژه‌ها! واژه‌های کوتاه، واژه‌های بلند، واژه‌های معمول و واژه‌های غیر معمول. هر روز فراوان فراوان واژه. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهند آنچه موفقیت آینده آموزشی کودک را تضمین می‌کند، شمار واژه‌هایی است که در هر ساعت یک نوزاد تا دو سالگی می‌شنود.
سه شنبه, ۶ اسفند
مادران ما سال‌هاست که دیگر برای فرزندان‌شان نمی‌خوانند و کودکان ما سال‌هاست که دیگر هنگام خواب به جز بوسه‌ای شتاب‌زده بر پیشانی از مادران شتابزده شان نشانی در کنار خود ندارند. کودکان دوره ما اکنون جای لالایی های آرام بخش و مهرآمیز مادران که ترس ها و کابوس‌های کودکانه‌شان را از روح آن‌ها می‌راند و برای رفتن به دنیای خیال‌انگیز خواب آماده می‌کرد، کنار تلویزیون و رایانه و با آنچه از این رسانه‌ها در ذهن‌شان باقی می‌ماند به خواب می‌روند.
یکشنبه, ۱۹ آبان