صفر دو سال

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با صفر دو سال را مشاهده کنید.

زیر دسته بندی ها
کتاب های تصویری برای این گروه سنی یا متن ندارند و یا متن آن بسیار اندک است تا حد چند واژه. این کتاب ها بیشتر از جنس پارچه، مقوا،‌ کاغذ کلفت و گاه پلاستیک (کتاب حمام) هستند. شماری از کتاب های تصویری دارای ترانه های کودکانه است. کودکان از همان نوزادی به شنیدن متن های موزون به ویژه ترانه علاقه بسیار نشان می دهند. آن ها از تکرار وازه ها لذت می برند. به هنگام خواندن به او اجازه دهید که برخی از واژه ها یا بخش هایی از ترانه را که مرتب تکرار می شود با شما تکرار کند. این تکرار رشد زبانی او را تقویت می کند.
سه شنبه, ۶ مهر
کودک را در آغوش بگیرید کتابی را در برابر او بگشایید. او در مکانی  گرم و امن  شنیدن متنی زیبا و آهنگین را همراه با دیدن تصویر هایی زیبا تجربه می کند. او این لذت را هیچگاه فراموش نمی کند .وقتی کتاب را ورق می زنید، آن ها درباره کتاب چیزهای بیشتری یاد می گیرند: یاد می گیرند که چگونه کتاب را دست بگیرند و چگونه آن را ورق بزنند.  یاد می گیرند که کتاب با اسباب بازی یا اشیا دیگری که با آن سر و کار دارند، تفاوت دارد. آن ها به تدریچ به این پدیده جدید زندگی خود عادت می کنند و آن را دوست می دارند. نگران نباشید اگر کودک شما کتاب را به دهانش می برد و یا با آن همانند اسباب بازی رفتار می کند.
سه شنبه, ۶ مهر
کتاب های پارچه ای  یا مقوایی که آسیب پذیری آن ها کم تر است.  در میان کتاب های پارچه ای یا مقوایی کتاب هایی را برگزینید که تصویرهای آشنایی از محیط پیرامون کودک را بازنمایی می کنند. شماری از کتاب های پارچه ای یا مقوایی شکل ها و رنگ ها را باز نمایی می کنند و شماری دیگر جانوران را می شناسانند. این کتا بها برای این گروه از کودکان مناسب اند . کتاب های حمام که پلاستیکی هستند و در برابر آب  نیز دوام دارند. این کتاب ها که مانند کتاب های پارچه ای به تجربه دیداری کودکان شما می افزایند، نقش اسباب بازی را نیز برای کودگان بازی می کنند.
سه شنبه, ۶ مهر
برای نوزاد و نوپای خود آواز و شعر با صدای بلند بخوانید. شعرها و آواز ها را درست بخوانید. شنیدن ترانه های کودکانه گوش کودک شما را برای یادگیری زبان آماده تر می سازد. برای چند دقیقه با صدای بلند داستانی را برای نوزاد خود بخوانید. نوزادان از شنیدن صدای والدین خود لذت می برند، حتی اگر معنای واژگان را نفهمند. نوپایان می توانند مدت طولانی تری به قصه یا داستان گوش فرا دهند.  تا آن جا که نوزاد یا نوپا توجه نشان می دهد به خواندن ادامه دهید .
سه شنبه, ۶ مهر
فهرست لالایی های کرمان لالایی های بیرجند لالایی های تهران لالایی های شیراز لالایی هایی از نقاط مختلف ایران
یکشنبه, ۱۸ مرداد