روز جهانی خانواده با شعار «خانواده، آموزش و تندرستی»

روز جهانی خانواده امروز ۱۵ می ۲۰۱۷ برابر با ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۶ با شعار «خانواده، آموزش و تندرستی» در نقاط مختلف جهان جشن گرفته می‌شود.

امسال، روز جهانی خانواده بر نقش خانواده و سیاست‌های خانواده‌محور در پیوند با ارتقا آموزش و به طور کلی تندرستی اعضای خانواده متمرکز است. این روز، به ویژه بر افزایش آگاهی افراد جامعه از نقش خانواده در ارتقا سطح آموزش در اوایل دوران کودکی و فرصت‌های آموختن در تمام طول عمر تاکید دارد و اهمیت تمامی مراقبت‌کنندگان از کودکان همچون پدر و مادر، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا خواهران و برادران و همچنین اهمیت آموزش والدین برای رفاه کودکان را برجسته خواهد کرد. این روز بر روش‌های خوبی برای برقراری تعادل میان کار و خانواده تمرکز می‌کند تا به والدین در نقش‌های آموزشی و مراقبتی‌شان یاری رساند.

روز جهانی خانواده همچنین قصد دارد درباره اهمیت دانش و مهارت‌های مورد نیاز جهت ارتقا توسعه پایدار از راه‌هایی همچون آموزش برای توسعه پایدار و شیوه‌ زندگی پایدار، حقوق بشر، برابری جنسیتی، ترویج فرهنگ صلح و عدم خشونت، شهروندی جهانی و تقدیر از گوناگونی فرهنگی و مشارکت فرهنگی برای رسیدن به توسعه پایدار به بحث و گفت‌وگو بپردازد.

تاریخچه روز جهانی خانواده

مجمع جهانی سازمان‌ملل در تاریخ ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۹۳، ۱۵ مه برابر با ۲۵ اردیبهشت را روز جهانی خانواده اعلام کرده است. همه ساله چنین روزی به عنوان روز جهانی خانواده در کشورهای مختلف گرامی داشته می‌شود. مراسم سالانه این روز، اهمیت اتصال جامعه جهانی به خانواده ها به عنوان واحدهای اساسی جوامع و نگرانی از وضعیت امور خانواده در اطراف جهان را منعکس می سازد.

هدف از گرامی‌داشت این روز، اهمیت جوامع جهانی به خانواده به عنوان اصلی‌ترین رکن جامعه و برطرف کردن مواردی است که در دنیای امروز این نهاد را تهدید می‌کند. افزون بر این، روز جهانی خانواده فرصت مناسبی جهت ارتقای سطح آگاهی عمومی در مورد مسائل مربوط به خانواده و بسط آن در جوامع مختلف است.

 

روز جهانی خانواده

برگردان:
فاطمه بدری
Submitted by editor71 on