اخبار ادبیات کودکان کانادا

مجله «اخبار ادبیات کودکان کانادا» که به شکل فصلنامه منتشر می‌شود اطلاعات و اخبار مربوط به ادبیات کودکان کانادا را بازتاب می‌دهد.

معلمان و مربیان، کتابداران و خانواده‌ها می‌توانند در این مجله مطالبی مانند تحلیل‌ کتاب‌، مصاحبه‌ با پدیدآورندگان کتاب کودک و فهرست‌های تحلیلی و توصیفی کتاب‌های منتشر شده در بازار ادبیات کودکان کانادا را در این مجله پیدا کنند. این مجله همچنین شامل مطالبی درباره مسائل موثر در آموزش کودکان و مهارت خواندن آن‌هاست.

مجله «اخبار ادبیات کودکان کانادا» را «مرکز کتاب کودکان کانادا» که سازمانی ملی و ناسودبر است، منتشر می‌کند. این سازمان در سال ۱۹۷۶ با هدف تشویق و ترویج و پشتیبانی از خواندن، نوشتن و تصویرگری کردن کتاب کودک و انتشار کتاب برای کودکان کانادا تاسیس شد.

نویسندگان و ناشرانی کانادایی که علاقمند هستند کتاب‌شان در این نشریه معرفی و تحلیل شود یک نسخه از کتاب خود را برای این نشریه می‌فرستند. به این ترتیب این نشریه هر سال صدها کتاب دریافت می‌کند که البته بررسی همه آن‌ها ممکن نیست، اما دست اندرکاران نشریه سعی می‌کنند که طیف وسیعی از کتاب‌ها را از کتاب‌های تصویری تا غیرداستان و از کتاب‌های کودکان نوپا تا ادبیات نوجوان را پوشش دهند. همچنین این نشریه تلاش می‌کند که افزون بر انتشار آخرین اخبار مربوط به نویسندگان و هنرمندان باسابقه، نویسندگان و تصویرگران تازه‌کار کانادایی را هم به مخاطبانش معرفی کند. فهرست‌های موضوعی کتاب، مقالاتی در باره ژانرهای خاص مانند داستان‌های جنایی و کارنامه کاری نویسندگان و تصویرگران از دیگر مطالب منتشر شده در این نشریه است.

علاقمندان می‌توانند فایل شماره‌های پیشین این مجله را از سایت مرکز کتاب کودکان کانادا دریافت کنند.

 

Submitted by editor3 on