از راه داستان ها ملت ها را تصور کن!

دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان پوستر و پیام روز جهانی کتاب کودک ۲۰۱۴ را منتشر کرد.

پیام امسال را شیبون پارکینسون نویسنده ی ایرلندی و پوستر آن را هم تصویرگری از ایرلند به نام نی یم شارکی طراحی کرده است.

پارکینسون نویسنده ادبیات کودک و بزرگسال است و از سال ۱۹۹۲ که نویسندگی را آغاز کرده بیش از ۲۵ داستان نوشته که به زبان های بسیاری ترجمه شده و جایزه های بسیاری را از آن او کرده است. او هم اکنون به عنوان ناشر و آموزگار نوشتن خلاق کار می کند. او قبلا ویراستار مجله بوک برد و نشریه شعبه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ایرلند بود. در سال ۲۰۱۲ هم مقام افتخاری ادبیات کودک ایرلند را به دست آورد.

شارکی نیز نویسنده و تصویرگر کتاب های تصویری و برنده جایزه های بسیاری است.

دوم آوریل، همزمان با سالروز تولد هانس کریستیان اندرسن، "روز جهانی کتاب کودک" نامیده شده است و مراسمی برای ایجاد علاقه به خواندن و جلب نظر نسبت به کتاب های کودکان در کشورهای مختلف برگزار می شود. این روز در سال ۱۹۷۵ بنا به پیشنهاد یلا لپمن آغاز شد.

این دفتر، همه ساله، مسئولیت تهیه پیام و پوستر مخصوص آن را به یکی از شعبه های ملی خود می سپارد. یکی از نویسندگان برجسته کتاب های کودکان آن کشور مسئولیت نوشتن پیام برای کودکان و نوجوانان جهان را برعهده دارد و یکی از تصویرگران برجسته همان کشور نیزپوستری را، با الهام از متن پیام، طراحی می کند. در ایران، با توجه به اینکه روز دوم آوریل برابر سیزدهم نوروز است، هفته کتاب کودک از ۱۴ تا ۲۰ فروردین برگزار می گردد.

پوستر و بروشور روز جهانی کتاب کودک ۲۰۱۴ را از سایت IBBY دانلود کنید
 

Submitted by editor3 on