زیباسازی کتابخانه های غزه با همراهی کودکان

کتابخانه های غزه به مراکز جذابی برای کودکان این منطقه تبدیل شده‌اند. کودکان به طور قابل توجهی از وجود کتابخانه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

کتابخانه‌ها نقش به‌سزایی در ایجاد تغییر در زندگی کودکان بحران‌زده فلسطینی ایفا کرده‌اند؛ تغییراتی همچون دستیابی به موفقیت‌های بسیاری در زمینه تحصیل، تقویت سلامت روانی و بهبود اعتمادبه‌‎نفس آن‌ها. کتابخانه های غزه همچنین تاثیر مثبتی بر جامعه داشته‌اند؛ چرا که بسیاری از مادران نیز به عنوان اعضای کتابخوان، به کتابخانه‌ها پیوسته‌اند.

 

کتابخانه های غزه

 

هدف اصلی کتابخانه‌ها تشویق کودکان به خواندن و در کنار آن نوشتن داستان‌های مناسب برای هم‌سالان خودشان است. کارکنان کتابخانه، فعالیت‌های بسیاری برای تمامی سنین ارائه می‌دهند. به ویژه کودکان از جلسه‌های کتابشناسی‌ در این کتابخانه‌ها بهرمند می‌شوند؛ نشست‌هایی که به آنان کمک می‌کند تا توانایی‌های خود را بروز دهند و با شرایط سخت خود مقابله کنند.

فعالیت‌هایی که در کتابخانه های غزه انجام می‌شوند، شامل داستان‌خوانی، خواندن و مبادله کتاب‌ها و سپس گفت‌وگو درباره کتاب‌ها با سایر کودکان است. با کمک کتابدار کتابخانه، کودکان تشویق می‌شوند داستان‌های تخیلی بسازند و بنویسند.

گزارش تصویری از همراهی کودکان در زیباسازی کتابخانه های غزه

تصویرهایی که در ادامه می‌بینید، مربوط به فعالیت کودکان در کتابخانه سیکا در شهر غزه است؛ جایی که کودکان با کتابداران همکاری می‌کنند و می‌خواهند با زیباسازی کتابخانه‌شان، خرابی بخش‌هایی از آن را جبران کنند که ناشی از حمله اسرائیل به غزه در سال ۲۰۱۴ است.

 

     

    کتابخانه های غزه و کودکان

     

    همکاری کودکان در بازسازی

     

    کودکان غزه

     

    کودکان غزه

     

    کمک به زیباسازی کتابخانه

     

    کودکان غزه

     

    کتابخانه های غزه

     

    بازسازی کتابخانه

     

    کودکان غزه

     

    کتابخانه ها در غزه

     

    - سایت کتابک پیش‌تر در حمایت از بازسازی کتابخانه‌های غزه منتشر کرده است:

    Submitted by editor71 on