نخستین نشست از سلسله سخنرانی‌هایی به یاد توران میرهادی برگزار می‌شود

نخستین نشست از سلسله سخنرانی‌هایی به یاد توران میرهادی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

در این نشست که به یاد توران میرهادی ، بنیان‌گذار شورای کتاب کودک و پیشکسوت ادبیات کودکان برگزار می‌شود، دکتر مرتضی کوکبی، استاد بازنشسته دانشگاه شهید چمران اهواز به سخنرانی خواهد پرداخت و گزارشی از تجربیات خود به عنوان یک مدرس درس ادبیات کودکان به همراه برخی تاملات ارائه خواهد داد.

نخستین نشست از سلسله سخنرانی‌هایی به یاد توران میرهادی، عصر دوشنبه ۲۷ شهریورماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در سالن غدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در تهران، خیابان حجاب برگزار می‌شود.

ورود برای عموم علاقه‌مندان به این نشست آزاد است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره ۶۶۴۰۸۰۷۴-۲۱ تماس بگیرید.

درباره توران میرهادی بیشتر بدانید:

توران میرهادی استاد برجسته ادبیات کودکان ایران، در سال ۱۳۰۶شمسی در تهران زاده شد و در ۱۸ آبان ۱۳۹۵ جهان فانی را ترک گفت. میرهادی در سال ۱۳۲۵ به فرانسه رفت و در رشته روانشناسی تربیتی در «سوربن» و همزمان در رشته آموزش پیش از دبستان و ابتدایی در کالج «سوینه» پاریس درس خواند. در سال ۱۳۳۴ به نام برادر از دست رفته‌اش، کودکستان فرهاد و بعدها، دبستان و راهنمایی فرهاد را بنیاد نهاد. شورای کتاب کودک نیز با تلاش توران میرهادی و همفکران او، برای گسترش و پیشبرد هرچه بیشتر امر ادبیات کودکان در سال ۱۳۴۱ تاسیس شد. او همچنین بنیان‌گذار و مسئول طرح فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین کتاب مرجع ایرانی برای کودکان و نوجوانان از سال ۱۳۵۸ تا هنگام فوت بود.

 

به یاد توران میرهادی

 

درباره مرتضی کوکبی

مرتضی کوکبی استاد بازنشسته گروه علم اطّلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران است.

او در سال ۱۳۵۴ در دو رشته کتابداری و زبان‌شناسی در مقطع کارشناسی ارشد شرکت کرد و در دانشگاه تهران در رشته کتابداری پذیرفته شد. در سال ۱۳۵۷ کارشناسی ارشد خود را در رشته کتابداری از دانشگاه تهران، و دکترای خود را در سال ۱۳۷۴ از دانشکده مطالعات اطلاعات، کتابخانه و آرشیو در دانشگاه نیوساوث ویلز استرالیا دریافت کرد. مرتضی کوکبی مؤلّف و مترجم ۱۴۷ مقاله است که از این تعداد، ۳۰ مقاله به زبان انگلیسی نوشته شده است. او هم‌چنین همکاری در تالیف و تدوین دو کتاب، ویراستاری علمی کتاب، سردبیری یک نشریه و عضویت هیأت تحریری ۶ نشریۀ تخصّصی رشته را در کارنامه خود دارد.

 

مرتضی کوکبی

 

Submitted by editor71 on