سفیران ادبیات کودک ایران در ارمنستان

نویسندگان ایرانی در نشستی که از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان دوشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۸ برگزار می شود گزارش سفر هشت روزه ی خود را به ارمنستان ارائه خواهند داد.

در آخرین روزهای فصل زمستان گذشته تعدادی از اهالی ادب ایران به دعوت کانون نویسندگان ارمنستان به این کشور سفر کردند.هدف از این سفر که با هماهنگی سازمان ارتباطات اسلامی انجام شد، برقراری ارتباط بیشتر میان نویسندگان دو کشور ایران و ارمنستان بوده است.

محمد رضا یوسفی ـ نویسنده ـ، رضا امیر خوانی ـ نویسنده ـ ، عباس جهانگیری ـ نویسنده و نمایش نامه نویس ـ و محمد رضا عبدالملکیان – شاعر- نمایندگان ایران در این سفر بودند. فرستادگان ایران به ارمنستان طی نشست‌هایی که با اعضای كانون نویسندگان ارمنستان و وزیر فرهنگ و هنر این كشور داشتند به بحث و تبادل نظر درباه ی وضعیت نشریات کودک ایران و ارمنستان و چگونگی ایجاد فعالیت های مشترک در این حوزه ومعرفی هر چه بیشتر فرهنگ و ادبیات این دو کشور پرداختند.

پیش از این نیز مجموعه شعر محمد رضا عبدالملکیان و مجموعه داستان های کوتاه رضا امیر خوانی در مجلات این کشور و کتاب هامون و دریا اثرعباس جهانگیری و ستاره کوچولو اثر محمد رضا یوسفی به زبان ارمنی ترجمه شده است.

این نشست ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل انجمن نویسنگان برگزار می شود.

نشانی: خیابان سمیه، بین مفتح و فرصت، کوچه پروانه، شماره ۲

Submitted by editor6 on