موزه فرهنگ کودکی دومین بالماسکه کتاب را برگزار می کند

موزه فرهنگ کودکی جمعه ۲۲ فروردین دومین بالماسکه کتاب را به مناسبت بزرگداشت روز جهانی کتاب کودک برگزار می کند. نخستین بالماسکه کتاب ۱۵ فروردین ماه برگزار شد و با استقبال بازیدکنندگان رو به رو شد.

موزه فرهنگ کودکی از بازدیدکنندگان به ویژه کودکان و نوجوانان دعوت می کند که با ماسک شخصیت های محبوب داستانی خود به باغ نگارستان بیایند و درباره آن شخصیت های داستانی با دیگران گفت و گو کنند. داستان خوان ها و قصه گویان موزه نیز در نمایشگاه –موزه با ماسک شخصیت های داستانی حضور خواهند داشت و از زبان نویسندگان با شما گفت و گو می کنند و درباره نویسندگان و تصویرگران بزرگ با شما سخن می گویند.
این برنامه از ساعت ۱۱ صبح آغاز و تا ۴ بعداز ظهر ادامه خواهد داشت.

پیشینه روز جهانی کتاب کودک به سال ۱۹۶۷ باز می گردد که یلا لپمن بنیانگذار دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان پیشنهاد کرد تا دوم آوریل زاد روز هانس کریستین اندرسن روز جهانی کتاب کودک نام گذاری شود. از آن پس هر سال یکی از کشور های عضو دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان پیام و پوستری به مناسبت این روز تهیه و در سطح جهان منتشر می کنند.
نمایشگاه موزه فرهنگ کودکی روزهای جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۸ بعداز ظهر باز است. نمایشگاه -موزه فرهنگ کودکی همه روزه به استثنای دوشنبه ها از ساعت ۹ تا ۱۷ پذیرای بازدیدکنندگان است.
 

دسته‌ها:
Submitted by editor3 on