نشست تخصصی «مشارکت شهروندی در تحقق آموزش فراگیر، باکیفیت و مداوم» برگزار شد

کمیسیون ملی یونسکو به مناسبت هفته جهانی آموزش یونسکو، نشست تخصصی «مشارکت شهروندی در تحقق آموزش فراگیر، باکیفیت و مداوم» را صبح روز شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ برگزار کرد.

در نشست تخصصی «مشارکت شهروندی در تحقق آموزش فراگیر، باکیفیت و مداوم» که با همکاری وزارت آموزش و پرورش، دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران، دفتر یونیسف در ایران، و سازمان‌های غیردولتی فعال در زمینه آموزش به مناسبت هفته جهانی آموزش (۲۹-۲۳ آوریل ۲۰۱۷ برابر با ۹-۳ اردیبهشت ۱۳۹۶) و آغاز هفته ملی آموزش در سالن کنفرانس کمیسیون ملی یونسکو برگزار شد، محورهای اصلی نشست در چهار پانل تخصصی ارائه شدند.

تقدیر از فعالیت‌های شاخص نهادهای غیردولتی و جامعه مدنی در ترویج دسترسی اقشار محروم و آسیب‌پذیر به آموزش با کیفیت و مداوم، جلب مشارکت شهروندی در تأمین اعتبار آموزش و فراهم‌ ساختن زمینه بحث و تبادل‌نظر بین متخصصان و نهادهای آموزشی رسمی و غیررسمی در زمینه تحقق اهداف آموزش ۲۰۳۰ از جمله اهداف اصلی این نشست را تشکیل می‌دادند.

پنل نخست: اقدامات شاخص نهادهای مردمی و غیردولتی در دسترسی اقشار آسیب پذیر به آموزش

در نخستین پانل این نشست، شارمین میمندی‌نژاد، موسس جمعیت امداد دانشجویی- مردمی امام علی سخنرانی خود را با عنوان «طرح‌های شاخص در زمینه دسترسی کودکان محروم و بازمانده از تحصیل به آموزش» ارائه کرد. موضوعاتی چون «ایجاد فرصت‌های آموزشی برای کودکان کار» از سیدمحمدحسن داوودی، مدیر مجتمع رویش، «دسترسی کودکان مستعد و نیازمند افغان به آموزش» از علی انصاری، دبیر بنیاد تبسم و «دسترسی کودکان محروم و معلول به آموزش» از منصوره پناهی، رئیس مجتمع آموزشی- نیکوکاری رعد، سایر عنوان‌هایی بود که در پانل نخست این نشست ارائه شد.

پنل دوم: تأمین اعتبار آموزش

موضوعاتی چون «اقدامات شاخص در زمینه توسعه فضاهای آموزشی در مناطق محروم» از محمدرضا حافظی، رئیس انجمن خیرین مدرسه‌ساز ایران و همچنین «مدرسه‌سازی و مدرسه‌یاری» از رضا درمان، مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی، عنوان سخنرانی‌های این پنل را تشکیل می‌دهند.

پنل سوم: ارتقای کیفیت در آموزش

سومین پنل این نشست نیز سخنرانی‌هایی با موضوع‌های «ترویج مهارت‌های توسعه پایدار در میان دانش‌آموزان» از آرش شفیعی، رئیس هیئت مدیره موسسه فرهنگی آموزشی تجهیز و توسعه آرمان ایرانیان و «ارتقا کیفیت سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در حوزه عدالت آموزشی» از ابراهیم گلشنی، دبیر دپارتمان مهارت‌افزایی موسسه مطالعاتی حامیان فردا دربرداشت.

پنل چهارم نشست مشارکت شهروندی: بهترین تجارب در دستیابی به آموزش فراگیر، باکیفیت و مداوم

چهارمین پنل این نشست نیز دربرگیرنده چهار سخنرانی با عناوین «طرح با من بخوان» از زهره قایینی، مدیر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، «مدرسه کسب‌وکار و زندگی» از دکتر شیرزاد، مدیرعامل شرکت بین‌المللی مدیران پارسیان، «طرح کلاس همراه» از مرتضی رضوانی، مدیر انتشارات برترین اندیشه و «اولین مدرسه بیمارستان ایران» از فاطمه عبداللهی، مدیرعامل موسسه مهرآیین بود.

همچنین در پانل پایانی نشست «مشارکت شهروندی در تحقق آموزش فراگیر، باکیفیت و مداوم»، حاضران به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی راهکارهای توسعه مشارکت مردمی در تحقق آموزش فراگیر، باکیفیت و مداوم پرداختند.

 

مشارکت شهروندی در تحقق آموزش

 

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on