نشست کتابداری در آلمان برگزار می‌شود

کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی با همکاری اتحادیه انجمن‌های علمی-دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران (ادکا) نشست کتابداری در آلمان را از سلسله نشست‌های علمی برگزار می‌کند.

این نشست با حضور سرکار خانم دکتر رویا مکتبی فرد، ویراستار بخش فارسی کتابخانه بین المللی کودکان و نوجوانان مونیخ برگزار خواهد شد.

نشست کتابداری در آلمان

نشست کتابداری در آلمان روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷ از ساعت ۹ تا ۱۱ در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

در پایان این نشست گواهی حضور به شرکت‌کنندگان داده خواهد شد.

ورود برای عموم علاقه‌مندان به این نشست آزاد و رایگان است.

درباره دکتر رویا مکتبی فرد:

دکتر رویا مکتبی‌فرد، دانش‌آموخته کتابداری و اطلاع‌رسانی در مقطع دکتري از دانشگاه شهيد چمران اهواز است. وی عضو هيات علمی گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی دانشگاه خوارزمی و کارشناس مرکز آموزش مديريت دولتی بود. مکتبی فرد، از اعضای فعال شورای کتاب کودک بوده و در حوزه‌های مختلف ادبيات کودک و نوجوان تجربه داشته و مطالعه کرده است. رویا مکتبی فرد از آغاز سال ۱۳۹۶ همکاری رسمی خود را به عنوان ویراستار بخش فارسی با کتابخانه‌ بین‌المللی کودکان و نوجوانان مونیخ  (International Youth Library) آغاز کرده است.

انتخاب کتاب‌های فارسی برای فهرست کلاغ سفید، انتخاب شعر برای تقویم بین‌المللی شعری که همه‌ساله با همکاری کتابخانه منتشر می‌شود، انتخاب آثار فارسی برای نمایشگاه‌های مختلف کتابخانه، تقویت بخش فارسی کتابخانه‌ امانی کودکان (که بخشی مستقل در کتابخانه است)، تقویت بخش آثار نظری تألیفی در حوزه‌ ادبیات کودک به زبان فارسی در کتابخانه‌ تحقیقاتی و ارائه‌ مشاوره به محققان و علاقه‌مندان به ادبیات کودکان و نوجوانانِ ایران از مسئولیت‌های مکتبی فرد به عنوان ویراستار بخش فارسی کتابخانه خواهد بود.

درباره ادکا:

اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش‌شناسی ایران (ادکا) در سال ۱۳۸۵ از سوی دانشجویان و اعضای شورای مرکزی انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی تاسیس شد. هدف از تاسیس این اتحادیه دانشجویی کمک به پیشرفت و ارتقاي سطح علمي دانشجويان و انجمن‌های علمی دانشجویی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی با ارائه برنامه‌ها و سیاست‌های کلی است.

 

نشست کتابداری در آلمان

 

Submitted by editor71 on