برگزاری نمایشگاه کتاب های کودک و نوجوان در شورای کتاب کودک

شورای کتاب کودک، نمایشگاه کتاب های کودک و نوجوان را در محل کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک برگزار می‌کند.

نمایشگاه کتاب های کودک و نوجوان آثاری را که در یک سال گذشته در گروه‌های بررسی شورای کتاب کودک ارزیابی شده‌اند در معرض دید عموم قرار می‌دهد. قصه‌گویی و بلندخوانی از جمله برنامه‌هایی است که در کنار این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

نمایشگاه کتاب های کودک و نوجوان روز سه‌شنبه ۳۱ اَمردادماه ۱۳۹۶ از ساعت ۱۱ تا ۱۷ در کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک واقع در تهران، خیابان انقلاب، خیابان ابوریحان، خیابان شهید وحید نظری، شماره ۳۱، طبقه ۲ و ۳ برگزار می‌شود.

ورود برای تمامی علاقه‌مندان به بازدید از آثار بررسی‌شده از سوی شورای کتاب کودک در یک سال اخیر، آزاد است.

 

نمایشگاه کتاب های ادبیات کودک و نوجوان

 

شورای کتاب کودک، سازمانی مستقل، غیردولتی و ناسودبر است که در سال ۱۳۴۱ با هدف کمک به روند شکل‌گیری ادبیات کودکان، اعتلای کیفی ‌و‌ کمی منابع ادبی و اطلاعاتی کودکان و نوجوانان، ارائه خدمات کتابخانه‎ای و نیز پشتیبانی از پدیدآورندگان و ناشران جهت خلق آثار با ارزش ادبی و اطلاعاتی تأسیس شد.

شورای کتاب کودک شامل چندین گروه بررسی است که با هدف بررسی آثاری که در طول یکسال برای کودکان و نوجوانان به چاپ می‌رسد، فعالیت می‌کنند. این گروه‌ها از یک سو بهترین آثار سال را برای دریافت پلاک/لوح شورا به کمیته جوایز معرفی می‌کنند و فهرست توصیفی-تحلیلی سالانه آثار را پدید می‌آورند و از سوی دیگر گزارشی از وضعیت ادبیات کودکان و نوجوانان در آن سال ارائه می‌دهند. دستاوردهای گروه در اختیار پدیدآورندگان، ناشران و کارشناسان قرار می‌گیرد تا برای رشد کمی و کیفی آثار از آن استفاده کنند.

کتابخانه تحقیقاتی شورای کتاب کودک از سال ۱۳۴۳ با هدف ایجاد مجموعه‌ای برای استفاده‌ مربیان، محققان و ناشران ادبیات کودک شکل گرفته است و امروزه یکی از مهم‌ترین کتابخانه ها در حوزه ادبیات کودکان است. شورا فعالیت‎های خود را در قالب گروه‌ها و کمیته‎های ثابت و موقت انجام می‎دهد که به سه بخش اصلی ادبیات کودکان، فرهنگنامه کودکان و نوجوانان و خانه کتابدار کودک و نوجوان و ترویج خواندن تقسیم می‌شود.

 

Submitted by editor71 on