موفقیت‌های بیشتر برای کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» در خارج از مرزها

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» محمدهادی محمدی با تصویرگری نوشین صفاخو بار دیگر جایزه‌‌ای دیگر را به خود اختصاص داد.

از میان بهترین کتاب‌های تصویری که هیات داوران جایزه گریفل در سال ٢٠١٨ برگزیده بودند، بار دیگر داوران هم نویسنده و هم تصویرگر این کتاب را شایسته تقدیر دانستند.

این جایزه هر سال از سوی بنیاد تبلیغات جمعی کتاب هلند به بهترین کتاب‌های کودک اهدا می‌شود. بهترین متن جایزه قلم نقره‌ و بهترین تصویرگری جایزه قلم‌مو نقره‌ را دریافت می‌کند و همچنین در هر بخش آثار شایسته تقدیر هم معرفی می‌شوند. داوران این جایزه گروهی از کارشناسان حوزه‌های مختلف (کتابداران، کتاب‌فروش‌ها و منتقدان) هستند.

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» در سال ۲۰۱۸ با نام «دخترک و هفت اسب‌اش» در هلند منتشر شد و از همان نخستین ماه‌های پس از انتشار توجه صاحب‌نظران و منتقدان ادبیات کودکان هلند را به خود جلب کرد تا جایی که در فهرست بهترین کتاب‌‌های تصویری آن سال شناخته شد. سپس در فوریه ٢٠١٩  جایزه لسپلویم Leespluim هلند را به خود اختصاص داد. گروه داوران جایزه لسپلویم کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» را به سبب تفکربرانگیز بودن و ارائه تصویری مثبت از افراد توان‌یاب ستودند.

تصاویر کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» تاکنون برنده دو جایزه جزیره بنفش نامی ۲۰۱۹ و جایزه «تصویر کتاب» ۲۰۱۸ روسیه بوده است. این کتاب همچنین نامزد دریافت جایزه دوسالانه تصویرگری براتیسلاوا ۲۰۱۹ است.

کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» از مجموعه کتاب‌های پروژه بین‌فرهنگی تولید کتاب‌های تصویری باکیفیت برای برنامه با من بخوان است که با همکاری ماریت تورن کوئیست تصویرگر برجسته هلندی-سوئدی اجرا می‌شود.

محمدهادی محمدی نویسنده کتاب «هفت اسب، هفت رنگ»، از نویسندگان برجسته ادبیات کودک ایران است. او در سال ۲۰۰۶ به سبب مجموعه آثار ارزشمندش برای کودکان نامزد دریافت جایزه هانس کریستین اندرسن شد که به نوبل کوچک معروف است. «چه و چه و چه یک بچه»، «رفتم به باغی»، «داستانک های خرگوش حکیم»، «داستانک های نخودی»، «امپراتور سیب زمینی چهارم»، «آرش کماندار»، «بنفشه های عمو نوروز» از آثار محبوب اوست. از این نویسنده افزون بر کتاب «هفت اسب هفت رنگ» کتاب‌های دیگری هم به زبان‌های مختلف ترجمه و منتشر شده است. کتاب «امپراتور سیب‌زمینی چهارم» او در تایلند و ترکیه، کتاب «آواره بی‌خورشید» در کره جنوبی و کتاب «افسانه درخت خرما و بزی» در ترکیه و هم‌چنین در مجموعه‌ای به نام بهترین کتاب‌های کودکان دنیا در نیویورک منتشر شده است.  

نوشین صفاخو تصویرگر کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» هم از تصویرگرانی ایرانی است که آثارش بارها در مسابقات بین‌المللی تصویرگری تشویق و برگزیده شده است. او در سال ۲۰۱۳ توانست جایزه‌ طلایی کنکور نامی کره جنوبی را از آن خود کند. از او تاکنون بیش از بیست کتاب در ایران، فرانسه و ایتالیا منتشر شده است. کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» دومین همکاری صفاخو با محمدهادی محمدی است و پیش از این کتاب «بنفشه‌های عمونوروز» محمدهادی محمدی را هم تصویرگری کرده است.

علاقه‌مندان به تهیه کتاب «هفت اسب، هفت رنگ» می‌توانند با مراجعه به سایت کتاب هدهد به نشانی www.hodhod.com سفارش خود را ثبت کنند.

برای خرید حضوری نیز از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۶ و پنجشنبه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ به فروشگاه کتاب هدهد به نشانی تهران، خیابان اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان وفاکیش توحیدی (بیست و سوم)، کوی شایان، پلاک ۲۶، در سمت چپ، تک زنگ مراجعه کنند.

لینک خرید کتاب «هفت اسب، هفت رنگ»

درباره کتاب هفت اسب هفت رنگ بیشتر بدانیم:

نویسنده
گروه خبر کتابک
Submitted by editor3 on