فراخوان کتاب هدهد برای کمک‌رسانی به کودکان مناطق زلزله زده

فروشگاه کتاب هدهد از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، با هدف کمک رسانی به کودکان مناطق زلزله زده استان کرمانشاه، تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی، سود حاصل از فروش کتاب‌های این فروشگاه را به کودکان مناطق آسیب‌دیده در زلزله اختصاص خواهد داد.

یکشنبه ۲۱ آبان‌ماه ۱۳۹۶ زلزله‌ای به بزرگای ۷٫۳ ریشتر در نزدیکی ازگله، استان کرمانشاه رخ داد که بر اثر آن، خسارت‌هایی مالی و جانی به برخی از مناطق استان کرمانشاه وارد شد. کتاب هدهد اکنون بر آن است به یاری کودکان مناطق زلزله زده بشتابد و در فراخوانی افزون بر تشویق مادران و پدران به خرید کتاب برای کودکان خود به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، اعلام می‌کند سود حاصل از فروش کتاب‌های خود را تا ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶، پایان هفته کتاب، صرف کمک به کودکان مناطق زلزله‌زده می‌کند.

گفتنی است کتاب هدهد پیش از این نیز با هدف ترویج کتابخوانی و تشویق والدین به خرید کتاب به مناسبت فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی، تمامی کتاب‌های خود را از تاریخ ۲۰ تا ۲۶ آبان‌ماه ۱۳۹۶ با ۱۰ درصد تخفیف ارائه کرده است.

علاقه‌مندان به خرید کتاب و محصولات فرهنگی از کتاب هدهد، جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشارکت در امر کمک‌رسانی به کودکان مناطق زلزله زده می‌توانند با شماره ۸۸۵۵۳۵۲۸-۲۱ تماس بگیرند یا به سایت www.hodhod.com مراجعه کنند.

 

کودکان مناطق زلزله زده

 

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پیش‌تر نیز تجربه حضور در مناطق زلزله زده و یاری رسانی به کودکان بحران‌دیده را در زلزله آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۱ داشت. در نخستین روزهای پس از زلزله آذربایجان، کارشناسان برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در روستاهای پیرامون شهرستان هریس حاضر شدند و همراه با اهدا کتاب و لوازم کمک آموزشی، اقدام به برگزاری کارگاه‌های بلندخوانی برای مربیان مهد در ۱۲ روستا کردند.

کتاب هدهد، فروشگاه کتاب موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان است. این فروشگاه مرجعی از بهترین و مناسب‌ترین کتاب‌های کودک و نوجوان است. هدف کتاب هدهد، افزون بر کارشناسی و گزینش آثار و کتاب‌های باکیفیت برای کودکان و نوجوانان، در دسترس گذاشتن آن‌ها برای این گروه سنی و مربیان، آموزگاران، پدران و مادران، مروجان کتاب و سایر مخاطبان علاقه‌مند است. کتاب هدهد افزون بر فروش کتاب‌های باکیفیت، اقدام به برگزاری نمایشگاه‌ کتاب، برگزاری کارگاه‌هایی در پیوند با ادبیات کودکان و همچنین تجهیز کتابخانه‌ها در مهدکودک‌ها، نهادها، موسسات و مراکز فرهنگی می‌کند.

«با من بخوان» برنامه‌ایست که از سال ۱۳۹۰ زیر نظر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به ترویج کتابخوانی با کودکان محروم و کودکان در بحران می‌پردازد. این برنامه بر پایه شعار اصلی «همه کودکان حق دارند کتاب‌های باکیفیت بخوانند» بنا شده است. در برنامه «با من بخوان»، کتاب‌های مناسب و باکیفیت به دست گروهی از کودکان می‌رسد که در شرایط معمول زندگی به این گونه از کتاب‌ها دسترسی ندارند.

 

Submitted by editor71 on