گام هایی مشترک برای بهبود وضعیت کودکان منطقه

هفتمین خبر نامه آسیا –افریقا –اقیانوسیه کمتر از یک ماه پیش از آغاز کنگره دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان (ای بی ) که از ۹ تا ۱۳ سپتامبر در مکزیکو سیتی برگزار می شود، منتشر شده است.

این خبر نامه که خبرهای مربوط به ۱۴ کشور از خاور دور و اقیانوسیه تا شمال آفریقا و خاور میانه و از جمله ایران را بازتاب داده است، در شرایطی منتشر می شود که کودکان این منطقه در فلسطین، سوریه و عراق در شرایط بسیار اسفباری زندگی می کنند. روزانه ده ها کودک جان خود را از دست می دهند و آن ها هم که می مانند بنیادی ترین حقوق شان یعنی حق زنده ماندن، زندگی در مکانی امن، برخورداری از خانواده، رفتن به مدرسه و.... در حال از دست رفتن است . خانواده دفتر بین المللی امیدواراست که در کنگره پیش رو بتواند گام هایی در جهت آرام کردن درد ورنج کودکان در بحران در این منطقه بردارد.

خبرهای مربوط به برگزاری روز جهانی کتاب کودک در کشورهای گوناگون از دیگر بخش های خبری این خبر نامه است. همچنین علاقه مندان می توانند در این خبر نامه با تلاش های گوناگون شاخه های ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان ( ای بی ) برای ترویج کتابخوانی و بهبود وضعبت فرهنگی کودکان در منطقه آشنا شوند. شاخه ملی دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان در ایران ، شورای کتاب کودک است که یکی از قدیمی ترین سازمان های عضو این نهاد به شمار می آید. 

 خبرنامه آسیایی دفتر بین المللی ( ای بی ) به کوشش زهره قایینی از ایران و سوزان کوگلان ایرلندی الاصل از شاخه ملی کامبوج دو بار در سال منتشر می شود.

 خبرنامه جدید را می توانید در این جا بخوانید 

برای دیدن خبر نامه های پیشین به این آدرس http://www.ibby.org/index.php?id=932 مراجعه کنید. 

کلیدواژه:
Submitted by editor3 on