همایش «آشنایی با نقش توران میرهادی در آفرینش هنر کودکان» برگزار می‌شود

همایش «آشنایی با نقش توران میرهادی در آفرینش هنر کودکان» به همراه رونمایی از فیلم مستند «سرود زندگانی» در دانشکده‌ی ادبیات دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نوش‌آفرین انصاری، زهره قائینی، احمد رویایی، محمدابراهیم جعفری، زهرا فرمانی، محمد هدایی، اکبر نیکان‌پور و آذین اقلیدس سخنرانان این برنامه خواهند بود. همچنین حافظ میرآفتابی، اجرای پرفورمنس این برنامه را برعهده خواهد داشت.

توران میرهادی، پیشکسوت ادبیات کودک و آموزش‌وپرورش، ۱۸ آبان‌ماه امسال در سن ۸۹ سالگی براثر سکته مغزی درگذشت.

توران میرهادی، یکی از بنیان‌گذاران شورای کتاب کودک و استاد پیشکسوت ادبیات کودک در ایران بود. او پیش از انقلاب به مدت ۲۵ سال سرپرست مدرسه تجربی فرهاد بود و از سال ۵۸ سرپرستی تدوین و تالیف «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» را برعهده داشت. فعالیت‌های او در طول بیش از ۵۰ سال، دنیای ادبیات کودک و آموزش‌وپرورش در ایران را به سوی رشد و نوآوری هدایت کرد. شکل‌گیری بسیاری از نهادهای فعال در زمینه‌ی ادبیات کودکان، آموزش و پرورش و حقوق کودکان در ایران تحت تاثیر کنش‌ها و  آموزش‌های شورای کتاب کودک امکان‌پذیر شد.

همچنین این شخصیت فرهنگی از سوی موسسه‌ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به‌عنوان نامزد دریافت جایزه «آسترید لیندگرن» سال ۲۰۱۷ انتخاب شده است.

این مراسم با همکاری شورای کتاب کودک، فرهنگ‌نامه کودک و نوجوان، هنرستان هنرهای زیبای پسران، مجله تندیس و گالری ویستا چهارشنبه ۲۴ آذرماه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۹:۳۰ در دانشگاه تهران، پردیس ادبیات و علوم انسانی، تالار فردوسی برگزار خواهد شد.

- اخبار مرتبط با موضوع:

کلیدواژه:
Submitted by editor71 on