فراخوان مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی ۲۰۱۹ منتشر شد

چهارمین فراخوان مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی منتشر شد. این جایزه از اندیشه‌های مین بیونگ-دو، بینانگذار جزیره‌ی نامی سرچشمه گرفته است. او از پشتیبانان هنرمندان از جمله نویسندگان کتاب کودک بود.

مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی از سال ۲۰۱۳ با هدف فراهم کردن فرصتی برای تصویرگران برای به نمایش گذاشتن خلاقیت‌شان و  بالا بردن کیفیت و استاندارد تصویرگری کتاب‌های تصویری برگزار می‌شود. این مسابقه یکی از بزرگترین مسابقه‌های تصویرگری کتاب‌های تصویری شناخته شده است. در سال اول برگزاری این مسابقه ۴۲ کشور در این مسابقه شرکت کردند در سال دوم از ۷۱ کشور و در سال سوم ۱۷۷۷ شرکت کننده از ۸۹ کشور.

کمیته‌ی داوری مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی از ۶ کشور مختلف ارزیابی آثار شرکت‌کنندگان را بر عهده دارند. معیارهای انتخاب برگزیدگان این مسابقه انسجام، کیفیت و روح حاکم بر روایت و قابلیت تفسیرپذیری و چند لایه بودن قصه‌گویی و تصویرگری‌های نوآورانه و اصیل است. از ایران زهره قایینی، مدیر موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و برنامه «با من بخوان»، و عضو هیئت مدیره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان IBBY در سال‌های ۲۰۱۳، ۲۰۱۵ و ۲۰۱۷ به عنوان داور در این رقابت حضور داشت.

جزیره نامی افزون بر مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی، جشنواره کتاب کودک نامی را هم با هدف توسعه ادبیات کودکان برگزار می‌کند. برگزارکنندگان جایزه نامی همچنین با سازمان‌های بین‌المللی مانند یونیسف، یونسکو و دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان و هنرمندان هم همکاری می‌کند. این جزیره همچنین پشتیبان رسمی جایزه‌ی هانس کریستین اندرسن است که به عنوان جایزه نوبل ادبیات کودکان شناخته می‌شود و دفتر بین المللی کتاب کودک برای نسل جوان این جایزه را هر دو سال یک بار به یک نویسنده و تصویرگر اهدا می‌کند.  

جایزه‌های مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی

جایزه‌های این مسابقه شامل جایزه بزرگ برای یک نفر شامل پلاک و ۱۰۰۰۰ دلار آمریکا، جزیره‌ی طلا برای دو نفر شامل پلاک و ۵۰۰۰ دلار آمریکا، جزیره‌ی سبز برای سه نفر شامل پلاک و ۲۰۰۰ دلار آمریکا و جزیره‌ی بنفش برای ۱۰ نفر شامل گواهینامه و پلاک است. از ایران تاکنون نوشین صفاخو، حسن عامه کن، رضا دالوند، راشین خیریه و نازلی تحویلی بردگان بخش‌های مختلف این مسابقه بوده‌اند.

تصویرگران علاقمندان به شرکت در مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی باید از اول جولای تا ۳۱ آگوست ۲۰۱۸، برابر با ۱۰ تیر تا ۹ شهریور ۱۳۹۷ نام‌نویسی کنند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت مسابقه بین‌المللی تصویرگری نامی یا سایت انجمن تصویرگران ایران مراجعه کنید.

پوستر فراخوان مسابقه تصویرگری نامی

نویسنده
شبنم عیوضی
کلیدواژه:
Submitted by editor3 on