دور دنیا با کتاب، در ۹ ماه!

این فعالیت برای تشویق دانش آموزان به خواندن و بیشتر خواندن به آموزگاران پیشنهاد می شود. شما می توانید با انجام این فعالیت در کلاس، هم کودکان را به خواندن تشویق کنید و هم آن ها را به آموختن تاریخ، جغرافیا و فرهنگ دیگر کشورهای جهان علاقه مند کنید. می توانید با کودکان  به گوشه و کنار جهان،‌ از اقیانوس های دوردست و پر آب تا سرزمین های خشک و بی آب و علف صحرای آفریقا سفر کنید، با مردم کهن و شاهان به قلب تاریخ بروید و با ماجراهای آن ها همراه شوید.

برای آغاز این فعالیت به یک نقشه بزرگ جغرافیا از کره زمین، نیاز دارید. نقشه را در مکانی مناسب در برابر دید همه دانش آموزان قرار دهید. در طول هفته با توجه به برنامه درسی، ساعت یا ساعت هایی را برای خواندن با کودکان در نظر بگیرید. فهرستی از کتاب های مناسب را انتخاب کنید و در هر ساعت خواندن از کودکان بخواهید تا کتابی را از فهرست انتخاب کنند. سپس منطقه جغرافیایی که داستان در آن روی می دهد را با یک برچسب یا علامت کوچک بر روی نقشه مشخص کنید. به این ترتیب می توانید کمی هم درباره آن کشور و مردم و فرهنگش برای بچه ها بگویید.

می توانید از بچه ها بخواهید یک دفترچه کوچک برای خود تهیه کنند و آن را  به شکل یک گذرنامه برای خود درآورند. حتی می توانند عکس خود را نیز بر روی آن بچسبانند. با هر سفر به گوشه ای از جهان،‌ در دنیای کتاب ها، کودک می تواند نام کشور و اطلاعاتی را که درباره آن کشور به دست آورده در یک صفحه از دفترچه بنویسد.

در صفحه کارگاه های کتابک، تجربه ها و فعالیت های جالب دیگری هم برای ترویج و تشویق به خواندن پیشنهاد شده است.

 

برگردان:
لیلا عالمی
Submitted by editor6 on