نامزدان جایزه هانس کریستین اندرسن ۲۰۱۲ خود را معرفی می کنند!

 چندماهی بیشتر تا معرفی برندگان برجسته ترین جایزه ادبیات کودک جهان نمانده است. جایزه هانس کریستین اندرسن معروف به نوبل ادبیات کودک.

جایزه ای که هر دوسال یک بار یه یک نویسنده و یک تصویرگر که تاثیر ماندگاری در ادبیات کودک جهان برجا گذاشته باشند اهدا می شود. برای این دوره از جایزه که در سال ٢٠١٢ اهدا می شود، ٥٧ نویسنده و تصویرگر از ٣٢ کشور نامزد شده اند. نامزدهای جایزه اندرسن همیشه کنجکاوی بسیاری از دوست داران ادبیات کودک جهان را برمی انگیزند.

خیلی ها دوست دارند آن ها را بشناسند و اگر بتوانند نگاهی به آثارشان بیاندازند. دفتر بین المللی کتاب برای نسل جوان که اهدای این جایزه را بر عهده دارد، از امکانات یک وب سایت بهره برده تا به شکلی متفاوت نامزدان این دوره از جایزه را معرفی کند. در وب سایت TeachingBooks.net یک مجموعه از فایل های صوتی کوتاه با صدای نامزدان جایزه قرار داده شده است. مسئولان وب سایت با نامزدان تماس گرفته اند و از آن ها خواسته اند تا نام خود را بگویند و به طور کوتاه خود را معرفی کنند. به این ترتیب علاقه مندان با طرز تلفظ درست نام نامزدها آشنا می شوند و هم چنین در مواردی هم به سایت های این پدیدآورندگان و یا معرفی آن ها در ویکی پدیا پیوند داده شده است. در این سایت امکان کامل کردن اطلاعات مجموعه برای همه نویسندگان و تصویرگران قرار داده شده است. 

 در دوره گذشته جایزه اندرسن در سال  ٢٠١٠، زهره قایینی، رئیس هیئت داوران این جایزه در آن سال، یک سایت برای معرفی نامزدان و آثارشان راه اندازی کرد. در این سایت، زندگی نامه نامزدان همراه با نمونه هایی از آثارشان قرار داده شده بود. این ابتکار، با استقبال بسیار علاقه مندان و دست اندرکاران ادبیات کودک در جهان روبه رو شد. 

برندگان سال ٢٠١٢ جایزه هانس کریستین اندرسن در روزهای پایانی اسفند معرفی خواهند شد. در سال ٢٠١٠، دیوید آلموند نویسنده انگلیسی و یوتا باوئر تصویرگر اهل آلمان جایزه اندرسن را به دست آوردند. برای جایزه امسال محمد علی بنی اسدی تصویرگر کتاب های کودکان نامزد ایران برای دریافت جایزه اندرسن است. شورای کتاب کودک این تصویرگر را برای نامزدی جایزه اندرسن معرفی کرده است.

Submitted by admin on