بیست سال اهدای کتاب به نوزادان!

 پروژه بوک استارت، امسال ۲۰ ساله می شود.

بوک استارت، پروژه اهدای کتاب به نوزادان و خردسالان زیر سه ساله در بریتانیا است. پروژه ای که از سال ۱۹۹۲ آغاز شده و تاکنون ۳۰ میلیون کتاب رایگان به کودکان اهدا کرده است. برنامه های گرامی داشت بوک استارت، امسال از ماه فوریه (بهمن) آغاز شده و قرار است در همه ماه های سال ۲۰۱۲ ادامه داشته باشد.

بنیاد بوک تراست اعلام کرده که امسال  برای هفته بوک استارت که هر سال در ماه ژوئن در تابستان برگزار می شود، برنامه هیجان انگیز و جالبی ترتیب داده است. برنامه های که جزئیات آن مشخص نیست اما قرار است مدرسه ها، مراکز نگهداری کودکان و کتابخانه ها در سراسر کشور در آن شرکت کنند.

بیست سال اهدای کتاب به نوزادان

بوک استارت، از مردم انگلستان خواسته تا در طول سال ۲۰۱۲ و به مناسبت بیست سالگی بوک استارت، هر یک ۲۰ کتاب را با دیگران سهیم شوند. کتابخانه های محلی نیز مسئول اجرای این طرح شده اند. در پروژه  بوک استارت، به هر کودک تازه متولد شده در بریتانیا، بسته های رایگان کتاب اهدا می شود. این بسته ها در فاصله های زمانی مشخص و تا سه سالگی کودکان به آن ها اهدا می شود. بنیاد بوک تراست در انگلستان برای نخستین بار این پروژه را در سال ۱۹۹۲ اجرا کرد و از آن پس بوک استارت در کشورهای مختلف اروپا و آسیا به طور مرتب اجرا می شود.

Submitted by admin on