گزارش وضعیت آموزش در جهان در سال ۲۰۱۲

موسسه آمار یونسکو، در گزارش "مروری بر وضعیت آموزش در جهان در سال ۲۰۱۲ " به موضوع "فرصت‌های از دست‌رفته: آثار تکرار پایه و ترک تحصیل زودهنگام" پرداخته است. 

در این گزارش جهانی که در پایان هر سال میلادی منتشر می شود، به جمع بندی وضعیت آموزش در نقاط مختلف جهان در سال پشت سر گذاشته می پردازد. در گزارش سال ۲۰۱۲، به این مسئله اشاره شده که کمبودهای همیشگی در سیستم های آموزش ابتدایی، بسیاری از کشورها را از فراهم کردن فرصت های آموزشی برای همه دانش آموزان باز داشته است.

در این گزارش تلاش شده تا بر پایه داده های آماری گردآوری شده از کشورهای گوناگون، به این پرسش ها پاسخ داده شود:هم اکنون چند دانش آموز در سن دبستان از مدرسه رفتن محروم هستند؟ چه میزان از کودکان بزرگتر از سن دبستان در دبستان ها درس می خوانند؟ وضعیت مناطق مختلف جهان در مقایسه با یکدیگر از نظر تکرار پایه های آموزشی و ترک تحصیل چگونه است؟ دانش آموزان در چه پایه ای مدرسه را ترک می کنند؟ دانش آموزان چگونه خواندن را می آموزند؟ چه شماری از دانش آموزان پیش از رسیدن به پایه پایانی دبستان، مدرسه را ترک می کنند؟ 

در این گزارش به کاهش تکرار پایه های تحصیلی دبستان در ایران از ۵٪ به  ۲٪ اشاره شده است. این کاهش بر اساس آمار سال ۲۰۰۹ و در مقایسه با سال ۱۹۹۹ به دست آمده است. 

Submitted by admin on