هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان

امسال هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در هفته‌ی کتاب برگزار نشد.

«مهدی باقری»، معاون تولید کانون پرورش فکری، از تغییر زمان برگزاری این جشنواره از هفته‌ی کتاب به دهه‌ی فجر انقلاب اسلامی خبر داد و گفت: «برگزیدگان این جشنواره روز دوشنبه ٢٠ بهمن معرفی خواهند شد.»

او می‌گوید: «البته داوری آثار منتشرشده در سال ١٣٩٢ در گروه‌های سنی خردسال، کودک و نوجوان در ١٠ بخش «داستان تألیف خردسال و کودک»، «داستان تألیف نوجوان»، «داستان ترجمه»، «علمی و آموزشی»، «شعر»، «دینی»، «بازنویسی»، «زندگی‌نامه»، «نمایش‌نامه» و «تصویرگری و کتاب‌سازی» به پایان رسیده است.»

برگزاری نمایشگاهی بزرگ از تازه‌ترین آثار ناشران کودک و نوجوان، برپایی چندین میزگرد تخصصی با حضور صاحب‌نظران و اهدای جوایز برگزیدگان‌، از جمله برنامه‌هایی است که به هفدهمین دوره‌ی این جشنواره ابعاد گسترده‌تری خواهد داد. این در حالی است که در چند سال اخیر جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان تنها به معرفی برگزیدگان اختصاص داشت و نمایشگاه و برنامه‌های جنبی آن حذف شده بود.

در همین حال مهدی باقری توضیح می‌دهد که با توجه به اساس‌نامه‌ی جشنواره، کانون پرورش فکری، علاوه‌بر اهدای جایزه به برگزیدگان، تعدادی از این آثار را از ناشران اثر خریداری خواهد کرد که این امر به‌منظور حمایت از نشر کتاب‌های کودک ونوجوان از سوی کانون صورت می‌گیرد.

هفدهمین جشنواره‌‌ی کتاب کودک و نوجوان به صورت رسمی از صبح روز ١٨ بهمن ١٣٩٣، پذیرای کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها خواهد بود و تا ۲۴ بهمن ادامه خواهد داشت. محل برگزاری این جشنواره، مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، واقع در خیابان حجاب تهران اعلام شده است.

Submitted by editor3 on