کیسه های کتاب "با من بخوان" شادی و امید را به کودکان محک هدیه می کنند

تیتر:
کیسه های کتاب "با من بخوان" شادی و امید را به کودکان محک هدیه می کنند

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان روز ۲۰ دی ماه ۹۳ چهارمین کارگاه "با من بخوان" را به درخواست گروه روان شناسی بیمارستان محک برای ۱۲ نفر از روان شناسان بخش روان شناسی بیمارستان محک برگزار کرد.

نیکوکاران بیمارستان محک از سال ۹۲ بر آن شدند که افزون بر تامین هزینه های درمانی کودکان، با اهدای کیسه های "با من بخوان" که در برگیرنده چندین کتاب با کیفیت است، امید و شادی به کودکان و خانواده های آن ها ببخشند و به این شکل مسیر درمان آن ها را آسان تر کنند. سال گذشته کارشناسان موسسه با برگزاری سه کارگاه رایگان برای داوطلبان کتابخوانی در این بیمارستان به برگزاری بهتر نشست های بلندخوانی با کودکان بیمار یاری رساندند. با اجرای موفقیت آمیز برنامه "با من بخوان" در سال پیش، امسال بار دیگر بیمارستان محک با تهیه ۴۰۰ کیسه کتاب در مرداد ماه و هدیه آن به کودکان، در کنار بلندخوانی کتاب ها برای کودکان بستری، به گروه دیگری از کودکان یاری می رساند تا دوره ی دشوار درمان خود را با لحظه هایی سرشار از شادی و لذت بیامیزند و امید را در قلب های کوچکشان بپرورانند.

برگزاری کارگاه های آموزشی به عنوان بخش جدایی ناپذیر برنامه "با من بخوان"، به افراد داوطلب کتابخوانی از گروه روانشناسی بیمارستان، کمک می کند تا با آگاهی بیشتر از ادبیات کودکان و نقش آن در درمان بهتر کودکان برای آن ها کتاب بخوانند و درباره کتاب ها با کودکان گفت و گو کنند و کودکان را به انجام فعالیت های هنری در پیوند با کتاب برانگیزانند. در چهارمین کارگاه آموزشی "با من بخوان" در بیمارستان محک، شرکت کنندگان به شکل عملی با عناصر داستان و شیوه های کتابخوانی آشنا شدند.

"با من بخوان" برنامه ای برای ترویج کتابخوانی با کودکان به ویژه کودکان در بحران است. این برنامه بر اساس رساندن کتاب های مناسب و با کیفیت به دست کودکان و نوجوانان پایه ریزی شده است. هدف آن است که کتاب های مناسب در هر کجا، خانه یا مدرسه و ... با کودکان خوانده شود.

با برنامه با من بخوان بیشتر آشنا شویم

 

نویسنده
گروه خبر کتابک
کلیدواژه:
تاریخ:
۹۳/۱۰/۲۹
Submitted by editor3 on