دعوت از پزشکان برای معاینه رایگان کودکان سندرم داون

تیتر:
دعوت از پزشکان برای معاینه رایگان کودکان سندرم داون

طرح «دیوار ۴٧» با دعوت از پزشکان کودک برای پیوستن به طرح « یاران دیوار ۴٧» وارد بخش دیگری از فعالیت خود می شود.

به گفته ی دکتر آزاده عباس زاده، بنیانگذار «دیوار ۴٧»، هدف طرح «یاران دیوار ۴٧» تشویق پزشکان سراسر کشور برای معاینه رایگان افراد سندرم داون است.

طرح «دیوار ۴٧» با هدف افزایش آگاهی مردم درباره ی این کودکان و نیازهای شان از حدود ۶ ماه پیش آغاز شد. در این طرح دیوارهایی در داخل شهرها به افراد سندرم داون اختصاص داده می شود تا هر آنچه این کودکان در فکر و ذهن شان دارند در برابر همگان بر روی دیوار به نمایش بگذارند. این طرح اکنون هدف دیگری را نیز دنبال می کند: بهرمند کردن کودکان مبتلا به سندرم داون از معاینه رایگان در سراسر کشور. افراد سندرمِ داون نیازمند داشتن امکانات بهداشتی و درمانیِ ویژه و ارزیابی های دوره ای تکمیلی هستند. این طرح از شانزدهم بهمن ماه از استان اردبیل آغاز شده است. نخستین پزشک متخصص کودکان که به این طرح پیوسته است، دکتر علیرضا پوستی از استان اردبیل است.

دعوت از پزشکان برای معاینه رایگان کودکان سندرم داون

دکتر علیرضا پوستی که از سال ٧٩ در شهر اردبیل خدمت می کند در گفت وگو با خبرنگار کتابک درباره ی تصمیمش به پیوستن طرح معاینه رایگان سندرم داون گفت: «افراد سندرم داون با مشکلات مختلفی دست به گریبان هستند. سرکار خانم دکتر آزاده عباس زاده، طرح معاینه رایگان سندرمِ داون را به بنده پیشنهاد دادند و بنده هم پذیرفتم و در ادامه طرحی را با عنوان طرح «یاران دیوار ۴٧» به ایشان پیشنهاد دادم که فراخوان و دعوتی است برای پیوستن همکاران پزشکمان برای معاینه ی رایگان سندرم داون در سراسر کشور. ان شا الله با کمک و همکاری مسولان به سرعت همه گیر شود که:

بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند

چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار»

کتابک امیدوار است طرح «یاران دیوار ۴٧» به سرعت در سراسر ایران پیش رود تا افراد سندرم داون از امکانات پزشکی رایگان بهره مند شوند.

پزشکان علاقمند به پیوستن به گروه یاران دیوار ۴۷ می توانند برای دریافت آگاهی بیشتر و اعلام آمادگی با ایمیل زیر با دکتر آزاده عباس زاده مکاتبه کنند:

Azadeh.abbaszadeh@gmail.com

نویسنده
گروه خبر کتابک - فرهاد محمدی
تاریخ:
۹۳/۱۱/۲۰
Submitted by editor3 on