ساز کالی

عنوان لاتین
Kali’s Song

با خواندن کتاب «ساز کالی» پیرامون خود را پر از صلح، دوستی و آرامش احساس می‌کنید. کتاب داستانی دلنشین از پیروزی موسیقی بر شکار و حق انتخاب مسیر زندگی روایت می‌کند.

کالی هزاران هزار سال پیش در میان قبیله‌ای زندگی می‌کند که پسران باید مانند پدرانشان راه و رسم شکار بیاموزند.  کالی مانند پسران دیگر کمان به دست می‌گیرد تا تمرین تیراندازی کند. اما به‌طور اتفاقی متوجه می‌شود اگر زه کمان را بکشد و کمان را در دهانش بگذارد صدای دلنشینی تولید می‌شود. موسیقی‌ای که ستاره‌ها برای شنیدنش پایین می‌آیند و جانوران مسحور آن می‌شوند. در روز شکار بزرگ که همه مردان قبیله به شکار ماموت می‌روند و قرار است پسران جوان مهارت شکار خود را نشان دهند، کالی به جای شکار که همه از او متوقع هستند، ماموت‌ها را با صدای موسیقی، به خود جلب می‌کند. کالی به جای آن‌که شکارچی شود، شَمَن می‌شود و تا زمانی که پیر می‌شود به درمان بیماران می‌پردازد، با روح نیاکان قبیله خود صحبت می‌کند و موسیقی می‌نوازد.

متن کتاب ساده و روان است. «ژانت وینتر» کتاب را با ترکیبی از کلاژ و نقاشی تصویرگری کرده است. سبک تصویرگری وینتر با ترکیب رنگ‌های تخت و چیدمان ساده اجزای تصویر، سبک هنر عامه (فولک) را به ذهن می‌آورد.

کتاب «ساز کالی» برای بلندخوانی مناسب است.

درباره نویسنده و تصویرگر و مترجم کتاب «ساز کالی»

«ژانت وینتر» تاکنون بیش از ۵۰ کتاب برای کودکان نوشته و تصویرگری کرده است. بسیاری از کتاب‌های او درباره زنان و دختران، به ویژه افراد شناخته شده در طول تاریخ گذشته یا معاصر است.

«عذرا جوزدانی» نویسنده، مترجم و ویراستار شناخته شده ادبیات کودک و نوجوان است. وی در حال حاضر، سرویراستار و عضو شورای برنامه‌ریزی کتاب‌های میچکا (واحد کودک انتشارات مبتکران) و داور فهرست لاکپشت پرنده است.

برگردان
عذرا جوزدانی
تصویرگر
Jeanette Winter, ژانت وینتر
سال نشر
۱۳۹۶
نویسنده
Jeanette Winter, ژانت وینتر
نگارنده معرفی کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۱۰ - ۱۲ سال
Submitted by editor3 on