ناروال قهرمان و ژلی فلفلی

عنوان لاتین
Narwhal and Jelly

ناروال کتاب «ناروال قهرمان و ژلی فلفلی» این‌بار به سرش زده که یک فوق قهرمان بشود. اما ژلی به او می‌گوید برای فوق قهرمان شدن خیلی چیزها لازم است، مثلا لباس فوق قهرمانی.

ناروال هم سریع یک شنل به خودش می‌بندد. حالا یک اسم می‌خواهد و یک هویت مخفی! ناروال این را هم انجام می‌دهد و هویت مخفی ناروال قهرمان می‌شود کلارک پارکر میلیاردر ثروتمند عجیب و غریب! ناروال انگار قرار نیست از قهرمان شدن کوتاه بیاید! پس ژلی به او می‌گوید حالا نوبت انتخاب دستیار است. کی بهتر از خود ژلی؟ اما اسم‌اش؟ آهان ژلی فلفلی! اما یک چیز مانده. ناروال نیروی فوق العاده ندارد. مثلا نمی‌تواند نامرئی بشود یا پرواز کند و از دهان‌اش آتش بیرون بزند یا زور بازوی فوق العاده هم ندارد. در این بخش کتاب ما درباره‌ی جانداران دریایی واقعی با توانایی‌های فوق معرکه‌ی واقعی می‌خوانیم و دوباره باز می‌گردیم به ناروال و داستان‌های‌اش. اما ناروال برای پیدا کردن نیروی فوق‌ العاده چه می‌کند؟ چه کسی نیروی فوق‌العاده دارد؟

کتاب دوم مجموعه‌ «ناروال و ژلی» چندین داستان را در یک کتاب بازگو می‌کند همه هم با قهرمان شدن ناروال آغاز شده و ادامه یافته است. پایان کتاب می‌بینیم که نیروی فوق‌العاده ناروال این است که می‌تواند نیروهای دیگران را پیدا کند و او این فوق‌العاده بودن را همه جا پخش می‌کند و همه قهرمان می‌شوند.

در کتاب «ناروال قهرمان و ژلی فلفلی» هر کسی می‌تواند همراه ناروال قهرمان باشد. فقط باید بداند چه نیرویی دارد. تصویرها در همراهی واژه‌های کتاب، دنیای عجیب و باورنکردنی و بسیار بامزه از نهنگ شاخ‌داری را روایت می‌کند که همه چیز را امتحان می‌کند، نمی‌ترسد، دیگران را دوست دارد و همه را به آروزی‌شان می‌رساند. ناروال قهرمان، قهرمان دوست‌ها است و دوستی‌ها.

از مجموعه‌ «ناروال و ژلی» دو کتاب دیگر هم به فارسی منتشر شده است: «ناروال تک شاخ دریا» و «کره‌ی بادام زمینی و ژلی»

درباره نویسنده کتاب «ناروال قهرمان و ژلی فلفلی»

بن کلانتون خودش را در انتهای کتاب این‌گونه معرفی کرده است: «بن کلانتون که کلانتونز هم صدایش می‌کنند از حلزون تند و تیزتر است و از مورچه قوی‌تر. او می‌تواند داستان‌های خل و چلی، مثل همین کتابی که در دست دارید و یا مثل کتاب «ناروال تک شاخ دریا» بنویسد که برنده‌ی جایزه‌ی آیزنز هم شده است.»

برگردان
آذین محمدزاده
تصویرگر
Ben Clanton, بن کلانتون
سال نشر
۱۳۹۷
ناشر
نویسنده
Ben Clanton, بن کلانتون
نگارنده معرفی کتاب
گروه سنی
فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان و نوجوانان فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۳ - ۶ سال فهرست کتاب های ترجمه شده برای کودکان ۷ - ۹ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۳ - ۶ سال معرفی کتاب های مناسب برای کودکان ۷ - ۹ سال
Submitted by editor3 on