باشگاه کتاب‌خوانی بانی

عنوان لاتین
Bunny’s book club

کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی» از مجموعه کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی»، داستانی است درباره خواندن، دوستی و عشق به کتاب. در این داستان خرگوشی کوچک به نام بانی به همراه دوستانش، ماجراهای زیادی با کتاب و کتابخانه شهر دارند.

بانی، خرگوش کوچکی است که در بیشه‌ای در نزدیکی کتابخانه زندگی می‌کند. او عاشق کتاب و کتاب خواندن والدین برای کودکان یا کتاب‌خوانی خانم کتابدار برای کودکان در محوطه باز کتابخانه است. بانی با کتاب‌ها به دنیای رویاها سفر می‌کند. او عاشق کتابهاست و وقتی تابستان می‌شود، ناگهان دیگر کسی در محوطه بیرون کتاب نمی‌خواند. بانی خرگوشه که خیلی از این اتفاق ناراحت است، یک شب با چراغ‌قوه به سراغ کتابخانه می‌رود و بالاخره راهی پیدا می‌کند تا خودش را به کتاب‌ها برساند. او هر شب چند کتاب برمی‌دارد و به خانه‌اش می‌برد و تا صبح مشغول خواندن می‌شود. کم‌‌کم بقیه جانوران جنگل هم از کتاب‌های بانی باخبر می‌شوند و به خانه‌اش می‌آیند تا کتاب بخوانند و یک شب، همگی با هم تصمیم می‌گیرند که به کتابخانه بروند. آن‌ها آن‌قدر مشغول کتاب‌ها می‌شوند که اصلا متوجه ورود خانم کتابدار نمی‌شوند. خانم کتابدار که آن‌ها را غافلگیر کرده، توضیح می‌دهد که این طور وارد شدن پنهانی به کتابخانه درست نیست و به آن‌ها کارت عضویت در کتابخانه می‌دهد و از آن‌ها می‌خوهد مثل بقیه اعضای کتابخانه کتاب‌هایی را که امانت می‌برند دوباره برگردانند. بعد از آن بانی و دوستانش رسما عضو کتابخانه می‌شوند و خانه بانی تبدیل به باشگاه کتاب‌خوانی می‌شود.

مجموعه کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی» موضوع اصلی‌اش عشق به کتاب بانی و دوستانش و ماجراهایی است که هربار برای او و دوستانش رخ می‌دهد. داستان‌های کتاب‌های این مجموعه که تاکنون 2 جلد از آن منتشر شده است، روان و ساده است. متن‌های هر صفحه بخش کمی از فضا را گرفته‌اند و بقیه، تصاویر بسیار زیبای رنگی و بزرگی است که کودکان را به خوبی در حال و هوای داستان‌ها قرار می‌دهد.

در کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی، به مدرسه می‌رود» جلد دیگر مجموعه کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی»، بانی و دوستانش هم‌چنان به کتابخانه می‌روند و غرق در لذت کتاب‌خوانی می‌شوند و بانی با دختر کوچولویی به نام جوسی در کتابخانه دوست می‌‌شود. جوسی قرار است به مدرسه برود و نگران است. بانی و دوستانش تصمیم می‌گیرند تا به مدرسه بروند و او را همراهی کنند. اما مدرسه بیش از چیزی که تصور می‌کردند برایشان هیجان‌انگیز از آب در می‌آید.

«آنی سیلورسترو» نویسنده امریکایی کتاب‌های کودکان و اهل نیوجرسی آمریکاست. او عاشق کتاب است و یکی از افتخاراتش داشتن کارت عضویت در کتابخانه است. مجموعه کتاب «باشگاه کتاب‌خوانی بانی» اولین کتاب تصویری اوست.

«تاتیانا مای-ویس» تصویرگر اهل سوییس است که در حال حاضر همراه خانواده‌اش در کارولینای جنوبی زندگی می‌کند. از نظر او که عاشق کتاب است، بهترین کار این است تا با استفاده از هنرش داستان‌ خلق کند.

گزیده‌هایی از کتاب

بانی عاشق کتاب‌ها بود. وقتی برای اولین بار صدای خانم کتابدار را شنید که با عینکی قرمز بیرون از کتابخانه برای بچه‌ها با صدای بلند کتاب می‌خواند، عاشق کتاب شد.

بانی همان‌طور که به قصه‌ها گوش می‌داد، در خیالش بالا رفتن از کوه...، ناخدای کشتی بودن...، حکومت کردن و پادشاهان را تصور می‌کرد.

برگردان
میترا نوحی جهرمی
تصویرگر
Tatjana Mai-Wyss, تاتیانا مای_ویس
سال نشر
1400
نویسنده
Annie Silverstro, آنی سیلورسترو
نگارنده معرفی کتاب
ویراستار
سمیه سادات محمودزاده حسینی
Submitted by skyfa on