عاطفه سلیانی

در این صفحه می توانید اطلاعاتی از لیست کتاب ها، مقالات، خبرهای مرتبط با عاطفه سلیانی را مشاهده کنید.

داستان کتاب «دست‌هایت را بشوی» در مورد شاهزاده کوچولویی است که عاشق این است که خودش را کثیف کند؛ درست مثل خیلی از بچه‌های دیگر.  ملکه، آشپز، پادشاه، خانم خدمتکار، همه، بارها به او  می‌گویند «دست‌هایت را بشوی»، او هم هر بار دست‌هایش را می‌شوید اما سوالش این است که چرا باید این همه دست‌ها را شست؟! آخر او بعد از خاک‌بازی، بازی با گربه، عطسه کردن و دستشویی رفتن دست‌هایش را شسته.
دوشنبه, ۲۹ آذر
مجموعه کتاب «زمین عزیز من» کتاب‌هایی کوتاه و تصویری هستند که با متنی روان و هم‌کنشانه (تعاملی) و گاه طنز به آسیب‌های محیط‌زیستی مختلفی که سیاره زمین با آن مواجه است می‌پردازد. از این مجموعه 5 عنوان «اشغالگران»، «درخت بزرگ»، «جشن ماهی‌ها»، «سفر مرغابی‌ها» و «پرندگان بی‌پر» منتشر شده است.
شنبه, ۲۰ آذر
«پسر ماجراجو» درباره خشونت، درگیری و اختلاف با دیگران است. گوستاو در مسیر داستان درباره دلایل خشمگین بودنش و مدیریت آن‌ها‌ صحبت می‌کند.
سه شنبه, ۱۱ خرداد
«پسر ماجراجو» درباره خشونت، درگیری و اختلاف با دیگران است. گوستاو در مسیر داستان درباره دلایل خشمگین بودنش و مدیریت آن‌ها‌ صحبت می‌کند.
سه شنبه, ۱۱ خرداد
«لطفا چراغ را روشن بگذار» یک داستان تخیلی با چاشنی طنز درباره ترس از تاریکی و هیولاست. شاهزاده کوچولو می‌خواهد چراغ روشن باشد تا بچه هیولا به اتاقش نیاید. از طرفی بچه هیولا هم ‌می‌خواهد چراغ روشن باشد تا دختر کوچولو به اتاقش نیاید.
چهارشنبه, ۱۹ شهریور
کتاب «کمبود آب» کتابی علمی اطلاعاتی است که اطلاعاتی را در مورد اهمیت آب و بحران آب در جهان در اختیار کودکان قرار می‌دهد.
دوشنبه, ۲۰ اسفند
کتاب اگر... نگاهی متفاوت به عددها و اندازه های بزرگ ، اطلاعاتی درباره‌ی عددها و اندازه‌های بسیار بزرگ به مخاطب می‌دهد. از نکات جذاب کتاب این است که نویسنده با کوچک کردن مفاهیم و عددهای بزرگ به شکل‌هایی با مقیاس کوچک که برای مخاطب آشناست، سعی در شناساندن بهتر دنیای اطراف را به او دارد. معلم می‌تواند از این موضوع برای آموزش غیرمستقیم این عددها و مقیاس‌ها استفاده کند.
یکشنبه, ۲۳ اردیبهشت
در چند دهه‌‌ ی اخیر، همه چیز و همه کار بسیار شتاب گرفته است. روزانه، خبرها و تبلیغات فراوانی از دست یابی بشر به سرعت های زیاد در انجام کارها، به گوش ما می رسد. از طراحی خودروهایی با سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت گرفته تا تبلیغ ساخت یک ساختمان ۶ طبقه در ۲۴ ساعت و یا دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت با سرعت بیش از ۲۰ مگابیت در ثانیه. همه چیز شتاب سرسام آوری گرفته است، حتی غذاخوردن. 
شنبه, ۸ خرداد
سگ سانان قدیمی‌ترین دوست و همدم انسان در طول تاریخ هستند. آشنایی با گونه‌های پستانداران ایران و ایجاد علاقه به جانوران و میراث طبیعی و همچنین از میان بردن ترس و باورهای نادرست درباره برخی ازجانوران از اهداف کتاب است. در بخش نخست گرگ خاکستری و سایر اعضای خانواده یعنی شغال‌ها و روباه‌هایی که در ایران زندگی می‌کنند معرفی و در بخش دوم به سگ‌سانان اهلی ایران و شرایط زندگی، خاستگاه، پیشینه تاریخی، کارایی و چگونگی پرورش و نگهداری هر یک از انواع بومی آن‌ها پرداخته می‌شود.
سه شنبه, ۱۳ مرداد
لوئیز پسر کوچکی مانند همه پسرها است، نوشتن تکالیفش را دوست ندارد و دلش می خواهد قهرمان شود ولی از گرفتن نمره بد و تنبیه شدن هم می ترسد. امّا نکته عجیب اینست که او از گرگ نمی ترسد، گرگی که در کمد اتاق او زندگی می کند و دوست زمان تنهایی اوست. آن دو با هم بازی و گاهی با هم بگو مگو می کنند.
یکشنبه, ۱ دی
کتاب «فریاد یوزپلنگ» نخستین کتاب از مجموعه‌ی جانوران در خطر انقراض است و از زبان این جانور زیبا اطلاعاتی را درباره یوزپلنگ آسیایی و خطراتی که او را تهدید می‌کند در اختیار مخاطب خود قرار می‌دهد. در پایان کتاب نیز ۱۰ جانوری که در متن به آن‌ها اشاره شده و در زیستگاه یوزپلنگ آسیایی دیده می‌شود معرفی شده‌اند.
سه شنبه, ۱ مرداد
مادربزرگ و نوه‌اش را بذرها و گیاهان در «من و یک گلدان خالی» به هم پیوند می‌دهند. روایتی لطیف از دوستی با طبیعت و تخیل.
دوشنبه, ۲۸ اسفند
"یکی از پاهای هزارپای بیچاره شکسته است. او را به سرعت به بخش اورژانس بیمارستان می برند. چه اتفاقی برای او خواهد افتاد؟... یک پرستار و پزشک، پای شکسته ی هزارپا را گچ می گیرند. او باید مدتی با عصا راه برود."
شنبه, ۲ دی
مین کوچولو از خواب بیدار شده است. او به اتاق پوکا (پدر) می رود. پوکا هنوز در رختخواب است. اما هوای بیرون خیلی خوب است و مین کوچولو می خواهد به گردش برود. بنابراین همه ی تلاش خود را می کند تا او را از رختخواب بیرون بکشد. .... سرانجام یک صبحانه مفصل درست می کند و با خواندن کتاب خود را سرگرم می کند تا پوکا صبحانه خود را تمام کند.
دوشنبه, ۲۶ تیر
«اشغالگران» از مجموعه کتاب «زمین عزیز من» داستان اشغال سیاره زمین توسط موجوداتی است که جنگل‌ها و رودخانه و جانوران را مزاحم زندگی خود می‌بینند و همه را نابود می‌کنند، تا این‌که کمک سر می‌رسد و زمین نجات پیدا می‌کند.
شنبه, ۶ خرداد
داستان کتاب «دست‌هایت را بشوی» در مورد شاهزاده کوچولویی است که عاشق این است که خودش را کثیف کند؛ درست مثل خیلی از بچه‌های دیگر.
دوشنبه, ۲۵ اردیبهشت
روزی موش کوچولو یک چیز گرد سرخ و قشنگ پیدا می کند و تصمیم می گیرد آن را "راز" خود کند. آن چیز کوچولو و سرخ و قشنگ را زیر خاک پنهان می کند. پرنده، سنجاب و لاک پشت از او می پرسند زیر خاک چه چیزی پنهان کرده است، او تنها پاسخ می دهد که هرگز رازش را به کسی نخواهد گفت.
شنبه, ۲۱ خرداد
در کتاب «اگر تو بچه من بودی»، یکی از ویژگی‌های جانوران، با زبان مهرآمیز مادران‌شان و تصویرهای زیبای بزرگ، بیان شده است: شنای بچه سمورها، خواب زمستانی توله خرس‌ها، آواز خواندن بچه گرگ‌ها رو به ستاره‌ها و....
سه شنبه, ۱۰ اسفند
 تابستان در پیش است. با این‌که روزهای اول تعطیلات، همهٔ نوجوانان نیاز به استراحت دارند و می‌خواهند بدون دغدغهٔ خاطر، حسابی بخوابند وتنبلی کنند، اما تجربهٔ سالیان دراز نشان می‌دهد که سرانجام، روزی از روزهای تابستان، به خود خواهند گفت: خسته شدم از خوابیدن. حوصله‌ام سر رفته، چکار کنم؟ 
یکشنبه, ۳۰ خرداد
در «سخنی با شما» نوشته  حسین ابراهیمی (الوند) مسئول خانه ترجمه آمده است: «امروزه ادبیات کودکان و نوجوانان و تولید آثار فرهنگی به ویژه رمان، چنان رشد و سرعتی گرفته که گاه ادبیات بزرگسالان را هم در پرتو خود قرار داده است...»
یکشنبه, ۳ آذر