انجمن طرح سرزمین برنامه های طبیعت گردی برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند

انجمن طرح سرزمین، تابستان امسال دو برنامه سفر  و آشنایی با محیط زیست برای کودکان و نوجوانان برگزار می کند. 

برنامه نخست، اقامت چهار روزه در کمپ جنگلی وارش (کیاشهر – گیلان) برای کودکان و نوجوانان ۱۰ تا ۱۴ ساله است. این برنامه برای دختران در روز های ۲۰ تا ۲۳ تیر و برای پسران ۳ تا ۶ مرداد برگزار خواهد شد. 

احترام به طبیعت و حفظ آرامش، پیاده‌روی شبانه در جنگل، پارو زدن و کنترل قایق‌های چوبی (لوتکا) در تالاب کیاشهر، مشارکت در برپاکردن چادر، آشنایی با حیات وحش، بازدید از معماری روستا‌های گیلان، والیبال ساحلی، تیراندازی با کمان، مجسمه سازی با شن، تجربه آشپزی با محصولات محلی از فعالیت های کمپ جنگلی است.

برنامه دوم، سفر چهار روزه به روستای کویری قلعه بالا در شهرستان شاهرود (استان سمنان) است که در روز ۲۱ شهریور ۹۱ آغاز خواهد شد. پیاده روی در کویر و بر روی شن های روان، آشنایی با زیستگاه کویری و فرهنگ مردم کویر، تجربه کشاورزی و باغبانی، تانه‌ بافی (نوعی پارچه محلی)، پخت نان و کلوچه همراه با بانوان روستا و بازدید از مجموعه تحت حفاظت توران، یکی از زیستگاه های یوز آسیایی از برنامه‌های رایج در این سفر هدفمند کویری است.

انجمن طرح سرزمین، که در زمینه حفاظت از تنوع زیستی در ایران فعالیت می کند هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد لذت و آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با محیط زیست و طبیعت، در کنار آموزش های تئوری  و هم چنین ارضای حس کنجکاوی وتشویق بچه‌ها برای کندوکاو و پرسشگری در آن ها عنوان کرده است. 

برای بیشتر دانستن درباره این سفرها با شماره های زیر تماس بگیرید:

۴۴۴۸۱۲۵۹ و ۲۲۸۳۸۳۸۹

Submitted by admin on