اگر گوش های شما شبیه گوش های حیوانات بود؟

عنوان لاتین
What if you had animal ears!?,2016

اگر شما می‌توانستید گوش یکی از حیوانات را داشته باشید، کدام یک را انتخاب می‌کردید؟ اگر گوش فیل را انتخاب می‌کردید می‌توانستید صدای سایر فیل‌ها که در فاصله سه‌هزارمتری هستند را بشنوید. اگر گوش سنجاب سنجاب قرمز را داشتید، همیشه گرم بودید و در برف به کلاه احتیاج نداشتید. اگر شما گوش کوآلاها را داشتید می‌توانستید به خوبی به آن شکل بدهید. حیوانات گوش‌های شگفت‌انگیزی دارند ولی شما با مناسب‌ترین گوش آفریده شده‌اید.

کتاب «اگر گوش های شما شبیه گوش حیوانات بود؟» از مجموعه سلامت من است که در باره‌ی ساختمان گوش انسان و یازده حیوان شامل خرگوش امریکایی، شیطان تاسمانی، سنجاب قرمز اروپایی- آسیای، کوآلا، اکاپی (زرافه گردن کوتاه)، خفاش، فیل افریقایی، جغد شاخدار، میمون شبگرد فیلیپینی، یوز گربه، دوم عصایی و عملکرد آن می‌پردازد. در کتاب هم چنین توضیحاتی برای سالم نگه داشتن گوش در کتاب به مخاطب داده می‌شود‌.

روش ارایه اطلاعات در کتاب مستقیم و عنوان‌بندی شده است. معلم می‌تواند ازاین اطلاعات و مباحث مطرح شده در کتاب و هم‌چنین عنوان‌های مطالب آن، برای آموزش گروه سنی مخاطب کتاب استفاده کند و راه‌های سالم نگه داشتن گوش را به او آموزش دهد. تصاویر کتاب نقاشی‌های رنگی و هماهنگ با متن هستند.

از نکات مثبت کتاب مقایسه گوش انسان با حیوانات است که به درک مخاطب برای شناخت بیشتر ساختمان گوش و عملکرد آن کمک می کند.

درباره نویسنده کتاب اگر گوش های شما شبیه گوش های حیوانات بود؟

ساندرا مارکل نویسنده بیش از ۲۰۰ کتاب غیرداستان برای کودکان است و جایزه‌های بسیاری را دریافت کرده است.

 

 

برگردان
ندا رضوان
تصویرگر
McWilliam Howard, هاوارد مک ویلیام
تهیه کننده
گروه علوم شورای کتاب کودک
سال نشر
۱۳۹۵
نویسنده
Sandra Markle, مارکل ساندرا
ویراستار
سمانه تیمورزاده,
Submitted by editor3 on