برگزاری آیین رونمایی کتاب «مردمان روی زمین»

آیین رونمایی از کتاب «مردمان روی زمین» از سوی انتشارات «نقش مانا» در کتابخانه‌ی مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کتاب مردمان روی زمین را انتشارات نقش مانا در اصفهان به چاپ رسانده است. آیین رونمایی از این کتاب با پشتیبانی تشکل‌های محیط زیستی اصفهان، به ویژه جمعیت دوستداران محیط‌زیست (طبیعت‌یاران) و همچنین خانه‌ی کودک شهرداری اصفهان بر پا خواهد شد.

کتاب مردمان روی زمین به گوناگونی بیش از هفت میلیارد انسان پراکنده بر این کره‌ی خاکی می‌پردازد. از شکل ظاهری انسان‌ها آغاز می‌کند. توجه ما را به تفاوت شکل و اندازه‌ی اندام آن‌ها جلب می‌کند و سپس به تفاوت‌های فرهنگی و سلیقه‌ها می‌پردازد، ما را با اقوام و ملل مختلف آشنا می‌کند و با تصویرهایی از نقاط مختلف جهان، ما را به پذیرش تفاوت و گوناگونی و درک دگرپذیری رهنمون می‌شود و در آخر نتیجه می‌گیرد؛ فقط تصور کنیم دنیا چقدر خسته‌کننده بود اگر همه‌ی ما یک‌شکل و شبیه هم بودیم.

این کتاب با زبان ساده و جملاتی کوتاه اما مفاهیمی عمیق و راستین، از انسان‌ها می‌گوید که با تمام تفاوت‌های ممکن بر پهنۀ زمین پراکنده‌اند. تصویرهای گویا و روشن کتاب، تنوع رنگ، شکل و گوناگونی مردمان روی زمین را روایت می‌کند و در نهایت خوانند‌ه‌ی کتاب به این خواهد اندیشید که زمین چه باسخاوت است که چنین گستر‌ه‌ی متفاوتی از اندیشه‌ها، ایده‌ها و دیدگاه‌ها را تا کنون به خود دیده و خواهد دید.

این مراسم عصر سه‌شنبه ۲۳ شهریور ۹۵، ساعت ۱۷ تا ۱۹ در کتابخانه‌ی مرکزی شهرداری اصفهان واقع در شهر اصفهان، خیابان باغ گلدسته برگزار خواهد شد.

 

منبع
انتشارات نقش نما
دیدگاه‌های کارشناسان:
Submitted by editor71 on