خانواده بزرگ (عجیب) و خوشحال من

عنوان لاتین
My big (strange) happy family

ایندی دختری ده ساله است که پدر و مادرش از هم جدا شده اند. آن دو همچنان از یکدیگر دلخورند و از گفت و گو با هم پرهیز می کنند. از سوی دیگر آموزگار ایندی از دانش آموزانش خواسته نقشه ای از خانواده خود ترسیم کنند و عکسی از افراد خانواده شان را بر روی آن بچسبانند.

ایندی بدجوری گیر افتاده است و نمی داند چه باید بکند. برای ادامه داستان بهتر است با اعضای خانواده و دوستان ایندی کید هم آشنا شوید. مادر که در مرکز حمایت حیوانات بنام پنجه عشق کارمی کند، پدر که عکاس مراسم عروسی و روزنامه ی محلی است، فیونا، همسر پدرش، که مربی آشپزی و شیرینی پزی است، دیلن برادر ناتنی اش (پسر فیونا) که ویژگی های عجیب و غریبی  دارد ولی در شرایط سخت به کمک ایندی می آید. کیتلین دختر جوانی که همخانه آن هاست و در غیبت مادر ایندی و زمان بیکاری اش از او مراقبت می کند. دوستان او سوفی و فی و خانم لوی، معلم آن ها و سرانجام به این افراد باید حیواناتی که مادر از مرکز حمایت از حیوانات و برای یافتن اسکان مناسب به خانه می آورد را نیز اضافه کرد. ایندی تمام تلاش خود را می کند و نقشه های زیادی می کشد تا پدر و مادر خود را وادار کند رفتار خوبی با هم داشته باشند. گاهی نقشه اش با شکست رو به رو می شود ولی سرانجام ایندی به کمک برادر ناتنی اش مادر و پدر را متوجه اشتباه خود می کند. نتیجه اینکه نقشه خانواده ایندی جالب تر از دیگر نقشه ها از آب در می آید.

داستان در قالب طنزی شیرین به مشکلات کودکانی که پدر و مادرشان از هم جداشده اند و ارتباط آن ها با خانواده جدید می پردازد و همچنین حفظ و تقویت دوستی و ایجاد رابطه صمیمی بین دوستان را تشویق می کند. تلاش ایندی برای بهبود اوضاع از نکات برجسته کتاب است.

این اثر از مجموعه ایندی کید در شش جلد و به نام های "وای بهتر (ترین) دوست هایم را ازدست دادم"؛ "بزرگ بودن خیلی باحال است! (نیست)؛" حالا هم خوش می گذرد؟ (هان ؟)"؛ "من و بازارخیریه ( غیرمنصفانه) مدرسه"؛ "هورا من میلیونرم (به همین خیال باش)! " که در هر کدام با طنزی خواندنی ایندی به همراه خانواده و دوستانش ماجرایی را می آفریند که هم خنده دار و هم آموزنده است.

ا

برگردان
شیدا رنجبر
تهیه کننده
فاطمه مرتضایی فرد
سال نشر
۱۳۸۹
ناشران
نویسنده
Karen Mccombie, کران مک کامبای
ویراستار
فاطمه ستوده
Submitted by editor3 on