موسسه ی بوکت‌تراست از نقش ویژه ی کتابخانه‌ها در جامعه‌ی امروز دفاع کرد

تیتر:
موسسه ی بوکت‌تراست از نقش ویژه ی کتابخانه‌ها در جامعه‌ی امروز دفاع کرد

 مدیر اجرایی موسسه ی بوکت‌تراست از نقش ویژه ی کتابخانه‌ها در جامعه‌ی امروز دفاع کرد.

او در واکنش به گزارش دولت انگلستان درباره ی کاهش یافتن مراجعه کودکان به کتابخانه ها گفت که با وجود فن‌آوری اطلاعات و تکنولوژی های جدید هنوز هم ٧٠٪ کودکان زیر پانزده سال به کتابخانه‌ها سرمی زنند. او می‌گوید آمار استفاده‌ی کودکان از کتابخانه‌ها هنوز هم بالاست و در هیچ زمانی تاکنون کتابخانه‌ها تا به این حد به خاطر دسترس پذیر کردن کتاب برای کودکان اهمیت نداشته اند. پژوهشی که از سوی موسسه بوک تراست انجام شده است نشان می دهد که خواندن فاصله‌ی فقر را از بین می‌برد و در موفقیت تحصیلی کودکان حتی از موقعیت و سطح اقتصادی- اجتماعی خانواده اهمیت بیشتری دارد. کتابخانه‌هایی که منابع خوبی دارند حکم دروازه‌ای را دارند که به موجب آن همه‌ی کودکان به طور مساوی و یکسان به موفقیت‌های تحصیلی دست پیدا خواهند کرد و لذت بسیاری کسب خواهند کرد. همه‌ی کودکان باید به راحتی و به طور رایگان به کتابخانه دسترسی داشته باشند.
 او آماری از گزارش آژانس خواندن ارائه می دهد که در سال گذشته در کشور انگلستان کودکان پنج تا ده ساله حدود ۶٠٪ و کودکان یازده تا پانزده ساله ٧٧٪از کتابخانه‌ها بازدید کردند و ۶/۹۱ میلیون کتاب کودک از سوی کودکان امانت گرفته شده است.
بوک تراست یک بنیاد خیریه مستقل در بریتانیا است که با اجرای پروژه های گوناگون تلاش می کند لذت خواندن را برای همه مردم از هر سن و فرهنگ به ارمغان بیاورد. یکی از پروژه های بوک تراست ارسال بسته های رایگان کتاب به کتابخانه های مدرسه هاست.
 

برگردان:
بهار اشراق
منبع
بوک تراست
تاریخ:
۹۴/۵/۱۴
Submitted by editor3 on