هجوم طالبان به مدرسه، فرار دانش آموزان

۱۶ / ۳ / ۸۸

درگیری های چند ماه گذشته در شمال غرب پاکستان بسیاری از دانش آموزان این منطقه را از ادامه ی تحصیل در محیطی آرام باز داشت.

در این بین ماجرای گروگان گیری کارکنان و دانش آموزان یک مدرسه نظامی که دوشنبه ی هفته ی گذشته توسط طالبان آغاز شد با دخالت نیروهای دولتی و آزادی برخی از گروگان ها پایان نیافت. پیدا نشدن ۴۶ دانش آموز خانواده های نگران آن ها را بر آن داشت تا با تجمع جلوی ساختمان فرمان داری از نیروهای دولتی برای یافتن آن ها کمک بخواهند.
در جریان درگیری های هفته گذشته، نیروهای طالبان با حمله به این مدرسه در منطقه ی "بانو" تعدادی از شاگردان و کارکنان این مدرسه را به گروگان گرفتند. هر چند بسیاری ازآن ها موفق به فرار شدند.
صبح روز بعد هنگامی که نیروهای طالبان تصمیم داشتند اسیران را به اردوگاهی نظامی در ایالت وزیرستان در جنوب کشور جابجا کنند خود را در محاصره نیروهای دولتی دیدند و پس از زد و خوردی شدید فرار کردند. دولت پاکستان اعلام کرد ۷۱ دانش آموز و ۹ نفر از کارکنان مدرسه را در جریان این عملیات از اسارت طالبان نجات داده است، اما خانواده های ۴۶ دانش آموز می گویند، فرزندانشان در میان آزاد شدگان نیستند و پس از گذشت چند روز از هجوم طالبان به مدرسه هنوز به خانه باز نگشته اند. خانواده ها و مسئولان مدرسه بر این باورند که این دانش آموزان هنوز اسیر طالبان هستند و می گویند که تقریباً می دانند آن ها در چه مکانی مخفی شده اند و به همین دلیل از دولت  برای یافتن فرزندانشان درخواست کمک کرده اند.
امنیت در مناطق شمال غربی پاکستان به خاطر افزایش فعالیت نیروهای ستیزگر طالبان در دو سال گذشته بسیار شکننده شده و ساکنان این منطقه با شرایطی دشوار و پرخطر برای زندگی روبرو هستند. 
 

Submitted by editor6 on